عنوان طرح: تولید محتوای شنیداری فرهنگی دیجیتال با محوریت کتاب صوتی چندرسانه ای مخاطب محور

ارائه دهنده، تاکنون بیش از 80 کتاب صوتی در معتبرترین شرکتهای کشور در تهران گویندگی کرده است (با نام هنری «فریاد موسویان»)؛ طی کردن دوره های تخصصی فن بیان و گویندگی نزد اساتیدی چون بهروز رضوی در تهران؛ اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته زبانشناسی از دانشگاه علامه طباطبایی؛برگزاری بیش از 20 دوره و کارگاه آموزشی در زمینه گویندگی کتاب صوتی و فن بیان. از این رو با توجه به تجارب و نیز توانمندی های موجود و نیازهای بازار، آینده فعالیت های تولید و خدمات تخصصی مدنظر طرح درخشان و گسترده پیش بینی می شود.

معرفی ایده محوری :  «کتاب صوتی چندرسانه ای مخاطب محور» در زمره محتوای فرهنگی دیجیتال است که مبتنی بر تولید کتاب صوتی در استودیو و استفاده از فایل های صوتی ارسالی از سوی مخاطبان علاقه مند به کتابهای مورد نظر است. در این شیوه نوآورانه که برای اولین بار در ایران پایه گذاری شده است، تولیدکننده و مخاطب به صورت تعاملی (اینتراکتیو) با هم در تولید کتابهای صوتی مشارکت می نمایند. خروجی دیجیتال محتوای ضبط شده، پس از ادیت و میکس و مسترینگ و افزودن کاور گرافیکی دیجیتال و همچنین پیوند دیجیتال با اینفوگرافی و سایر پیوست های چند رسانه ای متنی، صوتی و تصویری مربوطه، از طریق پلتفرم های محتوای دیجیتال به بازار عرضه می شود.

 خلاصه طرح:  با توجه به ویژگی اصلی ایده محوری مبنی بر مشارکت تولیدکننده و مخاطب در تولید کتاب صوتی چندرسانه ای، هدف از این طرح، ارتقای فرهنگ مطالعه و مصرف فرهنگی در جامعه است. روش اصلی اجرای طرح، مبتنی بر شناسایی متونی است که می تواند بیشترین سطح تاثیر سازنده را بر جامعه مخاطب در قشرهای مختلف بگذارد. پس از شناسایی و طبقه بندی کتابهای احصاشده، توسط مدیر برنامه ریزی استودیو، تعیین می شود که چه بخش هایی از کتاب توسط گویندگان عضو استودیو و چه بخش هایی توسط مخاطبان باید خوانده شوند. در مرحله بعد، فراخوان جذب و مشارکت مخاطبان برای خوانش بخش های مشخص شده اعلام شده و پس از سنجش و انتخاب مخاطبان گوینده، متن مورد نظر برای آنها ارسال می شود (مخاطبان کافیست بوسیله تلفن همراه، متن مورد نظر را با کیفیتی مناسبی ضبط و ارسال نمایند). در گام بعد، فایل های دریافتی، ادیت شده و توسط مدیر برنامه ریزی و ناظر ضبط استودیو، در فایل اصلی کتاب مدنظر، جایگذاری می شود. پس از ادیت نهایی و میکس و مسترینگ و نیز طراحی و افزودن کاور گرافیکی کتاب، فایل نهایی شده به یکی از پلتفرم های پربازدید کشور برای انتشار ارسال می شود. در این مرحله نیز مخاطبان می توانند در فرایند پساانتشار کتاب صوتی چندرسانه ای در پلتفرم، مشارکت نمایند.