معاون پارک علم و فناوری استان از برگزاری یک دوره کارگاه آموزشی با عنوان " آشنایی با فرآیند ثبت و بررسی اختراعات " خبر داد.

دکتر علی طیبی در این باره گفت: بسیاری از مخترعین ، صاحبان ایده ، دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاهها اطلاعات مطلوبی از نحوه چگونگی و ثبت اختراعات ندارند و همین مساله باعث می شود ایده های خوب به مرحله ثبت اختراع نرسند و از بین بروند. وی اظهار داشت: از آنجایی که پارک علم و فناوری استان تنها مرجع رسیدگی و داوری اختراعات در استان است، برگزاری یک دوره آموزشی جهت آشنایی متقاضیان ضروری بنظر میرسید.

 

محورهای آموزش در کارگاه آموزشی

دکتر طیبی گفت: آشنایی با حقوق ناشی از اختراع، آشنایی با مصادیق مالکیت معنوی و فکری و همچنین نحوه ثبت و طبقه بندی اختراعات در این دوره آموزش داده خواهد شد. معاون پارک علم و فناوری استان اذعان داشت: این کارگاه با تدریس آقای مهرداد الیاسی، رییس اداره ثبت اختراعات کشور برگزار میشود. وی با اعلام این مطلب که گواهی شرکت در دوره به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد تاکید کرد: این کارگاه در تاریخ شانزدهم مهر ، در سالن شهید چمران دانشگاه یاسوج و از ساعت 8 صبح لغایت 14 دایر خواهد بود.

دکتر علی طیبی در پایان اظهار داشت: کارگاهی با همین کیفیت در مورخ  هفدهم مهر از ساعت 8 صبح در مرکز رشد گچساران واقع در سایت دانشگاه آزاد گچساران برگزار خواهد شد.