رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمدگفت:مرکز رشد گچساران در یک سال گذشته پیشرفت خوبی داشته اما فضای فیزیکی این مرکز متناسب با رشد و آینده آن نیست به همین دلیل، توسعه ، گسترش و بهبود فضای فیزیکی مرکز رشد گچساران در سال 99 جز اولویت های کاری است.
سید شمس الدین هاشمی گفت: مرکز رشد گچساران در دانشگاه آزاد این شهرستان واقع شده و 12 واحد و هسته فناور در آن مستقر است که این واحدها در یک سال اخیر 23 نفر اشتغال تمام وقت و 14 نفر اشتغال پاره وقت ایجاد کرده اند.
وی ادامه داد:این مرکز سال گذشته افتتاح شد و روند رشد خوبی داشته و شرکت ها و افراد زیادی متقاضی حضور و فعالیت در این مرکز هستند که کمبود فضای فیزیکی اجازه این کار را نمی دهد.
دکتر هاشمی اضافه کرد: ساختمان مرکز رشد فعلی گچساران از مرکز شهر فاصله داشته که همین موضوع دسترسی فناوران مستقر در این پارک به امکانات شهری و خدمات رفاهی را دشوار کرده است ضمن اینکه فضای کارگاهی و آزمایشگاهی آن نیز پاسخگوی نیاز فناوران نیست.
وی گفت:در حال رایزنی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم تا یکی از ساختمان های فرهنگی شهر را که از سال 84 نیمه کاره رها شده در اختیار پارک علم و فناوری قرار گیرد و این موضوع در جلسه شورای اداری شهرستان گچساران با حضور معاون عمرانی استاندار مطرح شده است.


رئیس پارک علم و فناوری ادامه داد: ساختمان مورد نظر، 5100 متر مربع زیربنا، 35 اتاق و 12 سالن دارد و ظرفیت ایجاد بخشهای جدیدی از جمله نفت، گاز و پتروشیمی، ارتباطات، هوا فضا و هنرهای تجسمی در آینده در آن وجود دارد.
وی تاکید کرد:مرکز رشد گچساران آینده خوبی داشته و این پتانسیل را دارد که به یکی از فعال ترین مراکز رشد  تبدیل شود. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز برای کمک، گسترش و توسعه این مرکز اعلام آمادگی کرده است.
در حال حاضر علاوه بر 12 شرکتی که در مرکز رشد گچساران مستقر هستند 8 شرکت نیز متقاضی حضور در آن هستند که محدودیت فضای فیزیکی این اجازه را نداده است.
واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد گچساران در سال گذشته 4 میلیارد و 470 میلیون ریال فروش داشته اند.