حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه هم‌اندیشی با روسای پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت:تقویت بیش از پیش زنجیره روابط و همکاری دانشگاه، تولید کننده و پارک های علم و فناوری ضروری است و بی تردید این روند به نفع هر سه بخش خواهد بود.

دکتر روحانی همچنین رفع عمده نیازهای کشور در بخش های درمانی و حفاظتی در موضوع بیماری کرونا را بیانگر قدرت علمی و توان کشور در رسیدن به خودکفایی و اقتصاد دانش بنیان کشور دانست و گفت که تامین این نیازها و همزمان فراهم کردن زمینه صادرات بسیاری از محصولات از جمله ماسک و ضدعفونی کننده ها و دستگاه های ونتیلاتور ، نمایش غیرت مومنانه ملی یک کشور بود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه دنیا وارد یک رقابت برای کشف واکسن کرونا شده اند ، گفت : ما نیز در داخل این رقابت هستیم و اگر بتوانیم زودتر از دیگران به نتیجه برسیم حرکتی مهم از لحاظ سلامت، نجات بشر و اقتصاد کشور خواهد بود.

دکتر روحانی همچنین پیشنهاد داد که در شرایط کنونی 43 پارک علم و فناوری کشور با یک تقسیم کار ، روی بخش های تخصصی تر در حوزه های تشخیص و تولید تجهیزات و مراقبت فعال شوند.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد و تعدادی از معاونان پارک نیز در این گفتگو که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد حضور یافتند.

گفتنی است پس از شیوع کرونا در کشور، شرکت های مستقر در پارک کهگیلویه و بویراحمد اقداماتی انجام دادند که در نوع خود  ویژه و قابل توجه بوده است.