برترین های ‌رویداد مجازی شتاب با عنوان تاب آوری و ایمنی تاسیسات نفت و گاز در محیط های شهری در دانشگاه علمی کاربردی شماره یک گچساران معرفی و تجلیل شدند.

در این رویداد که با همکاری دانشگاه علمی کاربردی  شماره یک گچساران و با حمایت پارک علم و فناوری کهگیلیویه و بویراحمد روزهای پنجشنبه و جمعه چهارم و پنجم دی برگزار شد تیم های حسگر امپدانس مغناطیسی  تشخیص شکافتگی درون مخازن با دریافت جایزه ۳۰ میلیون ریالی رتبه نخست، سامانه پایش حرکات و پیش بینی شکستگی لوله های انتقال نفت و گاز با استفاده از سنجش از دور با دریافت جایزه ۲۰ میلیون ریالی حائز رتبه دوم و  نانو حسگرهای زیستی نشت یاب خطوط انتقال نفت و گازبا دریافت جایزه ۱۰ میلیون ریالی  رتبه سوم  را کسب کرد.

در رویداد شتاب گچساران که با حضور ۹ تیم برگزار شد از سایر تیم های شرکت کننده راه یافته به مرحله نهایی نیز با اهدای جوایز و لوح سپاس تجلیل شد.

رییس پارک علم وفناوری کهگیلویه و بویراحمد درباره حاشیه  این رویداد به نقش توسعه کسب و کار فناورانه پس از حضور پارک علم و فناوری در استان اشاره و برکات آن را حضور شرکت های توانمند از نیروهای جوان و مستعد استان در حل مسائل استان از جمله در اپیدمی ویروس کرونا عنوان کرد.

سید شمس الدین هاشمی همچنین از مرکز علمی کاربردی شماره یک گچساران به عنوان سرمایه گذار پیشرو بخش خصوصی که از سال های قبل در این راه به توسعه فرهنگ کسب و کار دانش بنیان استان گام نهاده قدردانی کرد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی واحد کهگیلویه وبویراحمد درباره این رویداد گفت: رویدادهای شتاب  با هدف شناسایی و توانمند سازی ایده های برتر برگزار می شود.

مهدی نوری پور اضافه کرد: ایده پردازان علاقه مند در حوزه نفت و گاز با ارائه ایده های خود از این رویداد فن آورانه استقبال کردند.

وی تاکیدکرد: شرکت کنندگان در این آئین پس از گذراندن کارگاه های آموزشی اصول تیم سازی استارتاپ ها ، بوم کسب وکار و ارائه موثر به سرمایه گذار تجارب جدیدی را کسب کردند.

نوری پور ماموریت دانشگاه علمی کاربردی را توسعه کار آفرینی عنوان کرد و افزود: مرکز علمی کاربردی گچساران یک سال گذشته نیز رتبه سوم کشوری را در حوزه فعالیت های پژوهشی و برنامه های فناورانه کسب کرد.

دکتر بهشتی رو مدیر کل پدافند غیرعامل کهگیلویه وبویراحمد نیز انتخاب هوشمندانه این رویداد را عاملی مهم برای شناسایی استارت آپ های جدید دانست و اضافه کرد: این ایده ها پس از تدوین سند راهبردی پدافند غیر عامل استان می توان در رفع نیازهای استان موثر باشند