معاون پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد از حمایت مالی بلاعوض از تمامی پایان نامه های ارشد و رساله های دکترا با رویکرد فناوری و قابلیت تجاری سازی خبر داد.

دکتر علی طیبی در نشستی  پیرامون اعطای گرنت فناوری جوانه که با حضور معاونان پژوهشی دانشگاه های استان و به صورت مجازی برگزار شد شرایط حمایت از پایان نامه های ارشد و رساله های دکترا  برای استفاده از گرنت فناوری جوانه را تشریح و به ابهامات درباره گرنت فناوری پاسخ داد.

وی افزود: پیشرفت یک پایان نامه نیاز به حمایت مالی دارد اما بسیاری از تحقیقات و پایان نامه ها به دلیل مشکلات مالی به اهدافشان نمی رسند.
وی اظهار کرد: برنامه گرنت فناوری جوانه توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری پارک های علم و فناوری استانی کلید خورده است. پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز با عنوان حامی طرح از پروژه های ICT حمایت ویژه می کند.
معاون پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این طرح ۲۵ درصد از حمایت ها توسط وزارت علوم، ۲۵ درصد توسط پارک علم و فناوری استان و ۵۰ درصد توسط پارک فاوا پرداخت می شود.
طیبی ادامه داد: این حمایت ها بلاعوض است و اگر شرکت دانش بنیان نیز در طرح سرمایه گذاری کند مبلغ این حمایت ها افزایش پیدا می کند و اگر ایده ها در زمینه های اولویت دار پارک فاوا باشد تا ۵۰ درصد افزایش پیدا می کند.
وی عنوان کرد: کمک ها به طرح هایی با عنوان ایده فناورانه تعلق می گیرد که هدف آنها تولید محصول یا خدمت قابل عرضه به بازار است.
معاون پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مخاطبان این طرح اعضای هیات علمی هستند که هدایت پروژه را به عهده دارند و با حمایت مالی می توانند به پیشرفت پایان نامه و رساله و تولید دستاورد نهایی کمک کنند.
طیبی گفت: مهلت ثبت نام در طرح گرنت جوانه تا پایان‌تیرماه در سایت WWW.TECHGRANT.MSRT.IR است و علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر می توانند به سایت WWW.ICT-PARK.IR مراجعه کنند.

وی افزود: هر سه ماه یک بار این‌طرح فراخوان می شود و کسانی که‌در این دوره امکان استفاده از گرنت فناوری‌ را ندارند می توانند برای فراخوان های بعدی خود را آماده کنند.

آنگونه که معاون پارک علم و فناوری می گوید مبلغ اعطایی به پایان نامه های ارشد می تواند تا ۵۰ میلیون تومان، و رساله های دکترا تا سقف ۹۰ میلیون تومان باشد که مبلغی قابل قبول و راهگشا خواهد بود.