اساس فعالیت‌های پارک علم و فناوری از ابتدا تعامل سازنده و مستمر با نهادها و سازمان‌هایی بوده‌است که به هر شکل توانسته‌اند به ترویج فرهنگ نوآوری و فناوری کمک کنند.

رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با فرمانده بسیج دانش‌آموزی شهرستان دنا با بیان این مطلب اشاره کرد: پس‌از بازخورد مثبت راه‌اندازی مرکز رشد گچساران و همچنین راه‌اندازی مرکز رشد در دهدشت، فقدان مرکز رشد در  شهر سی‌سخت یکی از دغدغه‌های ماست. وی افزود: مردم شهرسی سخت مردمی فرهنگ دوست و علاقه‌مند به دانش هستند و یقیناً برای شکوفایی آینده فرزندان خود از هیچ اقدامی دریغ نمی کنند.

دکتر سید شمس‌الدین هاشمی با اشاره به نقش آفرینی و اثرگذاری بسیج در دوران  سازندگی پس از زلزله سی سخت افزود: پارک علم و فناوری آماده ارتباط و تعامل بیشتر با حوزه‌های مختلف بسیج در شاخه‌های گوناگون و مرتبط با ماموریت های خویش است.

دکتر هاشمی ایجاد مرکز رشد مشترک با بسیج دانش‌آموزی را گزینه مهمی در تعامل بین پارک علم و فناوری و بسیج دانش‌آموزی دانست. وی اذعان داشت:در صورت وجود زیرساخت های مناسب در شهر سی سخت، شرکت های فعالی در پارک وجود دارند که با محوریت آموزش علوم و فنون جدید به نسل نوجوان و دانش آموز، آغازگر حرکات تازه ای در این شهرستان باشند.

ترکمان، فرمانده بسیج دانش آموزی دنا نیز فعالیت ها و تلاش های صورت گرفته در پارک علم و فناوری را شایسته تقدیر دانست.