امام جمعه شهر دهدشت به همراه رئیس اداره کار، تعاون و امور اجتماعی این شهرستان و هئیت همراه با حضور خبرنگاران محلی و استانی از مرکز رشد واحدهای فناور دهدشت بصورت سرزده بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری، در این بازدید که فناوران و شرکت های فعال مستقر در مرکز رشد حضور داشتند، گزارشی از افتتاح مرکز، فرآیند استقرار و چگونگی پذیرش فناوران و خدمات مرکز رشد دهدشت ارائه شد‌.مسوول راه اندازی مرکز رشد دهدشت ،موقعیت فعلی مرکز رشد را نا مناسب دانست و با بیان اینکه علی رغم پیگیری های نماینده شهرستان،فرماندار و امام جمعه دهدشت برای اجاره ساختمان خانه جوان از سوی ورزش و جوانان به مرکز رشد دهدشت تاکنون اقدامی صورت نگرفته است، مطرح کرد: در حالی که این ساختمان فاقد هر گونه انشعابات آب و برق و گاز بوده و پارک متقبل تکمیل نواقص این ساختمان نیز شده است، ولی اداره کل ورزش وجوانان همچنان در واگذاری بصورت استیجاری هم مقاومت میکند.

شهریار جمالی در این دیدار اظهار کرد:این مرکز در بهمن ماه ۹۹ با حضور معاون اول رییس جمهور و مسولان استانی در دهدشت افتتاح شد و زیر مجموعه پارک علم و فناوری و وزارت علوم است.
جمالی افزود:فعالیت را با اجاره ساختمانی در دانشگاه آزاد شروع کردیم که تا سال 1401 قرارداد دارد . وی اذعان داشت:تاکنون 5 ایده از سوی کارگروه ارزیابی انتخاب شده که ۴ ایده ی مبتنی بر دانش را پس از گذراندن فرآیند مشخص در مرکز رشد پذیرش کردیم.

جمالی اظهار داشت:خوشبختانه یکی از شرکت های مستقر در مرکز به شرکت دانش بنیان تبدیل شد که در جای خود بسیار حائز اهمیت است. این شرکت در حوزه ی مهندسی شیمی فعالیت دارد.

وی افزود:شرکت دیگری داریم که در حوزه ی مهندسی پزشکی فعالیت دارد و تاکنون دستگاهای فتوتراپی نوزاد تولید کرده.این شرکت به مرحله ی فروش رسیده و باعث ایجاد اشتغال پایدار نیز شده است.دو شرکت دیگر نیز در حوزه ی گیاهان دارویی و فناوری اطلاعات فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه اعتبار خوبی برای مراکز رشد در نظر گرفته شده است ولی شرط جذب این اعتبار اجاره مکانی به مدت 7 سال است، ادامه داد:در حالیکه 2 سال از افتتاح خانه جوان زیر نظر اداره ورزش و جوانان میگذرد و بدون استفاده است، اما اداره کل ورزش حاضر نیست این ساختمان را به ما اجاره دهد.
امام جمعه دهدشت نیز در این بازدید اظهار کرد:متاسفانه برخی مسوولین متوجه نیستند که این مرکز چه خدماتی می تواند برای توسعه شهرستان و استان داشته باشد،آینده نگری ندارند وگرنه ساختمان بدون استفاده در این شهر زیاد است که در اختیار این مرکز قرار دهند.
حجت الاسلام وحدانی فر بیان کرد:دولت باید هم و غم خود را برای تقویت این مراکز بگذارد و شخصا آمادگی همکاری دارم و تلاش میکنم ساختمانی در اختیار این مرکز مهم قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه هر جایی که به جوانان اعتماد شد، ضرر نکردیم، گفت:توقف و سکون خطرناک است،به شناسایی استعدادهای این شهرستان و شهرستان های همجوار بپردازید و با پرورش و آموزش، آنها را بالفعل کنید.
سلیمان کریمی سرپرست اداره کار کهگیلویه نیز در این دیدار با اشاره به صحبت های رهبری یکی از وظایف اداره کار را حمایت از اشتغال، مانع زدایی و پشتیبانی دانست و گفت:برخی ایده های شما جز طرح های اولویت دار استان است مطابق با اختیاراتی که داریم همراه شما هستیم.