دکتر مهدی روشنفکر، نماینده مردم شریف بویراحمد،دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به همراه خالقی مدیر امور ذینفعان و مجلس صندوق نوآوری و شکوفایی روز چهارشنبه، سی و یکم شهریور ماه 1400، از شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری، رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در این برنامه گزارشی از عملکرد و برنامه های آتی  پارک ارائه نمود. دکتر هاشمی اعطای تسهیلات به شرکت های فناور، تکمیل پروژه های عمرانی پارک و افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان را از جمله برنامه های اصلی پارک در سال جاری  برشمرد و خواستار حمایت نمایندگان مجلس و  تعامل بيشتر دستگاه‌های اجرائی با مجموعه پارک علم و فناوری و شرکت‌های فناور شد.

وی با اشاره به افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان از عدد 2( قبل از افتتاح پارک علم و فناوری در استان) به 11 در سال جاری، خواستار حمایت همه دستگاههای ذیربط در جهت راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در استان شد.

روشنفکر در این برنامه ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های پارک در زمینه برنامه های توسعه ای، خواستار همکاری دستگاه های ذیربط با پارک  و تجمیع پتانسیل های استان در زمینه رفع مشکلات و چالش های  توسعه پارک  شد. وی  از نقش تاثیر گذار پارک و شرکت های فناور در رشد و توسعه علمی و اقتصادی  استان سخن گفت و از حمایت و مشارکت نمایندگان مجلس  در زمینه رفع مشکلات پارک و شرکت های فناور خبر داد.

خالقی، مدیر امور ذینفعان و مجلس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این بازدید ضمن تشریح حمایت ها و تسهیلات قابل ارائه به شرکت های دانش بنیان از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد، به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان و تسهیل فرایند ارتباط این شرکت ها و صنایع کشور، صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی دارد بخش قابل توجهی از مبلغ قرار دادی را که فیمابین یک شرکت  دانش بنیان و صنعت متقاضی منعقد شود، به صورت لیزینگ در اختیار شرکت دانش بنیان قرار دهد.

وی با اشاره به ظرفیت های مختلف در حوزه دانش بنیان استان به ویژه زیست فناوری افزود:تاکنون 15 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان استان اعطا شده است و در این سفر نیز 5 میلیارد تومان مصوبه اولیه وجود داشت و نزدیک به  20 میلیارد تومان در حال بررسی است.

در ادامه برنامه حاضرین ، ضمن بازدید از محصولات فناورانه شرکت های  مستقر در پارک، از مجتمع فناوری شماره یک، شرکت دانش بنیان  "گسترش کاربرد فناوری" و همچنین شرکت زیست گرده افشان دنا بازدید به عمل آوردند.



بازدید نماینده مجلس از شرکت های دانش بنیان (12.18 مگابایت)