به‌گزارش روابط‌عمومی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، نمایشگاه فناورانه واحدهای مرکز رشد مشترک دانشگاه آزاد یاسوج و پارک علم و فناوری استان در محل دانشگاه آزاد یاسوج افتتاح شد. بر پایه این گزارش رئیس پارک علم و فناوری استان با اظهار خرسندی از شروع فعالیت‌های جدید آموزشی دانشگاه‌ها،از تلاش ها و زحمات هیات رییسه دانشگاه آزاد یاسوج تشکر کرد.

دکتر هاشمی پژوهش را کلید طلایی توسعه دانست وافزود: پژوهش بستری برای فناوری است و فناوری را ریلی دانست که قطار توسعه بر این ریل حرکت می‌کند.

 وی با اشاره به قرارداد چهارجانبه دانشگاه آزادکشور، دانشگاه آزاد یاسوج، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری استان اظهار داشت: تعامل پارک علم و فناوری و دانشگاه آزاد دهدشت و گچساران از قبل وجود داشت و امروز اتفاق مبارکی در همکاری با دانشگاه آزاد یاسوج افتاده‌است.

دکتر هاشمی با اشاره به ظرفیت معطل‌مانده ۶۰ هزار مترمربعی از اراضی و ساختمان‌های دانشگاه آزاد در ادوار گذشته اظهار داشت: در گذشته همکاری مطلوبی با حوزه فناوری از سوی دانشگاه آزاد یاسوج صورت نمی‌گرفت، اما با توجه به موافقت‌های صورت‌گرفته امیدواریم اتفاقات بهتری در راه باشد.

 رییس پارک علم و فناوری استان کارنامه حوزه فناوری در دوره کرونا را مثبت ارزیابی کرد و افزود: تحریم، افزایش نرخ دلار و معضلات ورود دارو و تجهیزات پزشکی به کشور بسیاری از واحدهای تولیدی را دچار مشکل کردT اما همواره در حوزه فناوری امید، انگیزه و تلاش وجود داشت.

وی دغدغه مقام‌معظم رهبری در مسئله مهاجرت نخبگان را اساسی دانست و اذعان‌داشت: اقتصاد دانش بنیان را کسانی مدیریت می‌کنند که می‌توانستند مهاجرت کنند، اما ماندند و ساختند.

 رئیس پارک علم و فناوری استان در پایان با بیان ایجاد بیش‌از ۴۰۰ فرصت شغلی توسط پارک علم و فناوری استان در ۳ سال گذشته افزود: تعداد شرکت‌های دانش بنیان بیش‌از ۶ برابر شده‌است.