صبح امروز چهارشنبه دهم فروردین، جلسه ای با حضور رییس پارک علم و فناوری در دفتر فرمانداری شهرستان چرام برگزار شد. در این نشست رییس آموزش و پرورش چرام، تعدادی از مسئولین فرمانداری چرام و  مسئول راه اندازی مرکز رشد دهدشت نیز حضور داشتند.

 رئیس پارک علم و فناوری  با تبریک سال جدید که به نام سال تولید، دانش بنیان ، اشتغال آفرین مزین گشته است، به تشریح رسالت پارک علم و فناوری استان پرداخت. 

 وی ضمن بیان دشواری ترویج فرهنگ و رسالت پارک علم و فناوری،یکی از اهدف پارک را راهنمایی نمودن فارغ التحصیلان دانشگاهی جهت ورود به فعالیت در چرخه ی تولید کشوردانستند تا بتوانند از این طریق پژوهش های دانشگاهی خود را به علم نافع تبدیل نموده و تاثیر آنها را در زندگی خود لمس کنند.

دکتر هاشمی افزود: پارک علم و فناوری با استفاده از کارشناسان و متخصصین خود مباحثی چون شرکت داری، ابعاد مختلف تجارت، تولید ثروت، آشنایی با امورمالی و امثالهم را  در قالب کارگاه های آموزشی به  این مخاطبین ارائه می دهد تا به تدریج آنها را به شرکت های بزرگ تجاری با قابلیت تولید انبوه تبدیل نماید. وی اظهار داشت: دراین مسیر و به هنگام شکست و ناکامی احتمالی مخاطبین مورد نظر، پارک علم و فناوری تکیه گاه خوبی برای کاهش ضرر و زیان، و ایجاد انگیزه  جهت ادامه ی کار بوده و با حمایت های مادی و معنوی مانع از سرخوردگی و مایوس شدن آنها می شود.

 

رییس پارک علم و فناوری استان افزود: طی سه سال گذشته بیش از ۴۰۰ فرصت شغلی و بالغ بر ۲۰ شرکت دانش بنیان  و خلاق در پارک استان شکل گرفته است که توزیع آنها در سراسر استان متوازن است. به عنوان مثال مرکز رشد دهدشت طی فعالیت کوتاه خود با حمایت از چهار شرکت مستقر در این مرکز، صاحب یک شرکت دانش بنیان شده و این خود نشان میدهد تمام نقاط استان ، پتانسیل لازم و ظرفیت برای ورود به این موضوعات را دارند.

ایشان ضمن تشکر از توجه فرماندار شهرستان چرام به موضوع اقتصاد دانش پایه، ابراز امیدواری کردند مسولین این شهرستان با مدیریت فرماندار محترم می توانند  از ظرفیت  پارک استفاده کرده، تا افراد دارای ایده و با پتانسیل بالا شناسایی و حمایت شوند.

 در این جلسه ، شهریار جمالی مدیر مرکز رشد دهدشت نیز گزارش کوتاهی از فعالیت یک ساله ی مرکز رشد دهدشت در راستای حمایت از فناوران و شرکت های دانش بنیان شهرستان های چهارگانه ارائه نمودند.

 

همچنین ریاست آموزش و پرورش چرام اعلام آمادگی مجموعه خود برای برگزاری کارگاه های آموزشی، در اختیار قراردادن مکان برای فعالیت فناوران و حمایت مجموعه ی  فرهنگیان چرام جهت ورود به  این حوزه را اعلام نمودند. بازی بناری به ظرفیت ایده های دانش آموزان چرام در جشنواره های خوارزمی اشاره نمود و اضافه کردند با حمایت مرکز رشد دهدشت می توانیم  دانش آموزان را  جهت سوق پیدا کردن به  این حوزه ها تشویق کنیم.

 

 در پایان این جلسه ،دکتر توفیقیان فرماندار شهرستان چرام ضمن تشکر از حضور دکتر هاشمی در شهرستان چرام و تبریک سال جدید ابراز داشتند که مقام معظم رهبری در طی چند سال گذشته بر اساس تشخیص حکیمانه و عالمانه خویش نسبت به موضوع تولید و به خصوص نگاه جدید ایشان در سال نو به شرکت های دانش بنیان که البته نامانوس هم نبوده است اهمیت موضوع را مضاعف تر نمود و قطعا ما نیز باید دراین حوزه ورود پیدا کنیم.