رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با مدیرکل سازمان بازرسی استان بر استفاده مطلوب از ظرفیت و توان سازمان بازرسی برای توسعه پارک علم و فناوری و مراکز رشد  در راستای تحقق شعار سال تاکید کرد.

دکتر سید شمس‌الدین هاشمی با حضور در سازمان بازرسی استان، ضمن برشمردن وجوه تمایز انواع شرکت‌های پیش رشد، رشد و دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری افزود: مرجع ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان و خلاق، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است.

وی تعداد شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در استان را ۱۷ و تعداد واحدهای فناور و استارتاپ را ۶۰ اعلام نمود.

 دکتر هاشمی مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در اخذ مجوزها از دستگاه‌های مربوطه را مشکلی اساسی خواند و اظهار داشت :متأسفانه دستگاه‌های  اجرایی از نقش شرکت‌های دانش بنیان در توسعه علمی و فناوری استان و کشور  و همچنین میزان ارزش‌افزوده تولیدی این‌گونه شرکت‌ها غافل هستند. وی کمبود نیروی انسانی متخصص در حوزه فناوری را مشکل دیگری دانست و اذعان‌داشت: منابع انسانی متخصص و کارآزموده بایستی از ضمانت‌های اجرایی و استخدامی برخوردار باشند. رییس پارک علم و فناوری استان، محیط این سازمان را کاملاً علمی، دانشگاهی و فناورانه دانست و سیاسی شدن این‌گونه محیط‌ها را مانع بزرگ دست یافتن به رسالت این سازمان‌ها دانست.

دکتر هاشمی در ادامه با اشاره به کمبود فضاهای فیزیکی و زمین جهت توسعه پارک در استان گفت :علی‌رغم وجود چنین مشکلاتی، بعضاً از سوی سازمان‌های خدمات‌رسان شهری و روستایی نیز با عوارض و هزینه‌های شگفت‌آوری مواجه می‌شویم که نشان دهنده ی نبود شناخت درست از مفاهیم اقتصاد و فرهنگ دانش بنیان در استان است.

وی خواستار استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده، بر زمین مانده و معطل دستگاه‌های اجرایی در زیرساخت‌ها، ساختمان‌ها و زمین‌ها برای توسعه پارک علم و فناوری شد. دکتر هاشمی در پایان، پتانسیل سازمان بازرسی استان برای توسعه اهداف بلندمدت پارک علم و فناوری در استان را مطلوب ارزیابی نمود و خواستار تقویت همکاری‌ها شد.