به‌گزارش روابط‌ عمومی پارک علم و فناوری از یاسوج رییس پارک علم و فناوری استان از واحد صنعتی فراوران طبیعت کیان یاسوج بازدید کرد.

بر پایه این گزارش، در این بازدید دو ساعته که معاون فناوری و نوآوری پارک نیز حضور داشت،از بخش‌های مختلف آزمایشگاهی و تولیدی این واحد صنعتی بازدید به عمل آمد.

دکتر محسن فرزین ضمن تقدیر از تلاش‌های بی‌وقفه در جهت به ثمر نشستن این واحد صنعتی اظهار داشت: ایجاد زمینه اشتغال، کارآفرینی و تولید در این شرایط خاص اقتصادی کاری بس ارزشمند و قابل‌ستایش است.

وی دکتر قائدی، مؤسس این واحد صنعتی را افتخار و سرمایه علمی کشور و منطقه دانست و افزود: بی‌شک تلاش‌های پروفسور قائدی در پرورش صدها دانشجوی نخبه و ارتقاء سطح ایران در تولید علم و دانش بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و امروز حضور ایشان در عرصه تولید نیز از نکات قیمتی صنعت استان خواهد بود.

دکتر فرزین بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گیاهان دارویی است که باید زنجیره تولید در این زمینه کامل شود و نمونه‌ی واقعی و تکمیلی این زنجیره‌، همین واحد صنعتی است که تا حد بسیار زیادی از خام‌فروشی جلوگیری خواهد کرد.

رییس پارک علم فناوری استان اظهار داشت: وجود این‌چنین واحدهایی می‌تواند به توسعه کشت گیاهان دارویی، تولید فناوری و تجاری‌سازی گیاهان و محصولات دارویی بیانجامد که در سطح ملی و منطقه‌ای و حتی جهانی حائز ارزش اقتصادی فراوانی خواهد بود.

دکتر فرزین یکی از رسالت‌های پارک علم و فناوری را شناخت ظرفیت‌های واقعی و علمی در حوزه فناوری دانست و اذعان‌داشت: در مسیر دانش بنیان شدن محصولات این واحد صنعتی آماده هرگونه همکاری هستیم.

دکتر قائدی ،مؤسس و رییس هیئت‌مدیره این واحد صنعتی نیز ضمن توضیحات کامل در خصوص محصولات و شرایط راه‌اندازی و همچنین تجهیزات این شرکت اظهار داشت: محصولات آرایشی و بهداشتی این واحد صنعتی با برند "پرتی لوکس" در فروشگاه‌های رفاه سراسر کشور موجود است.

وی همچنین از راه‌اندازی خط تولید داروهای گیاهی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در فاز اول تولید داروهای درمانی دیابت و آلزایمر شروع خواهد شد. گفتنی است دکتر مهراورنگ قائدی از اعضای هیات علمی گروه شیمی دانشگاه یاسوج و جزء یک درصد دانشمندان تاثیر گذار جهان است.