به‌گزارش روابط‌عمومی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، با حضور معاون اقتصادی استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، برخی از مشکلات پارک علم و فناوری بررسی شد.


بر پایه این گزارش، رئیس پارک علم و فناوری استان در ابتدای این نشست، ایجاد درک صحیح از تعریف و مفهوم پارک علم و فناوری در میان دستگاه های اجرایی را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: در سالی که به فرموده مقام‌ معظم رهبری با عناوین تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین مزین شده‌است، وظیفه ما به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد متولی حوزه دانش بنیان آشنا کردن مجموعه مدیران و کارشناسان دستگاه‌ های اجرایی با پارک و وظایف این سازمان است.


دکتر محسن فرزین با تاکید بر کمبود فضا و زیر ساخت به منظور توسعه و گسترش پارک اظهار داشت: آخرین پارک افتتاح‌ شده هستیم و همچنان در زمینه تامین زیر ساخت زمین و فضای فیزیکی با مشکلات عمده‌ای مواجه هستیم.

وی با اشاره به آغاز طرح مطالعاتی ایجاد سایت ۵ هکتاری پارک در منطقه سرآبتاوه یاسوج اظهار داشت: ایجاد مرکز نوآوری آزادگان، مرکز نوآوری ICT، مجتمع فناوری سلامت، مرکز رشد جامع یاسوج و خانه خلاق صنایع دستی و گردشگری در سی‌سخت از جمله برنامه‌های پیش روی پارک علم و فناوری خواهد بود.


دکتر فرزین ترویج و آموزش فرهنگ نوآوری و خلاقیت افزایی را از سنین کودکی و نوجوانی مهم دانست و اذعان‌ داشت: ایجاد کانون شکوفایی کودک و نوجوان و انعقاد تفاهم‌ نامه همکاری با آموزش‌ و پرورش به منظور شکوفایی استعدادها در نسل جوان و نوجوان آغازگر مسیر درستی در آموزش فرهنگ نوآوری و خلاقیت خواهد بود.

دکتر فرزین کمبود منابع انسانی متخصص و کارآزموده و محدودیت جذب نیروی انسانی را مشکل دیگری اعلام کرد که خواستار همیاری و همکاری سازمان مدیریت شد.

معاون اقتصادی استاندار نیز در این نشست گفت: به‌صورت خاص، مشکلات پارک در جلسات جداگانه‌ای با دستگاه‌های اجرایی بررسی خواهد شد.

سید احسان عسکری بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با پارک علم و فناوری تاکید کرد.


رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز با اشاره به بندهایی از قانون جهش تولید از دستگاه‌های اجرایی خواست نیازهای دانش بنیان و فناورانه خود را به پارک علم و فناوری اعلام نمایند.



جلسه استانداری با پارک (10 مگابایت)