تیتر: صادرات فناوری «آریونت» از کهگیلویه و بویراحمد به قطب تکنولوژی اروپا
در روز‌های اخیر نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت، سفیر ایران در روسیه، نمایندگان مجلس و مدیران اتاق تعاون در مسکو افتتاح شد. در این رویداد معتبر، بیش از ۵۰ شرکت و تولیدکننده تخصصی حضور داشت و سجاد مؤمنی تبار مدیرعامل شرکت دانش بنیان «گسترش کاربرد فناوری آریونت» از استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان تنها نماینده کشور در حوزه فناوری در این نمایشگاه حضور داشت.
به گزارش پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد، سجاد مؤمنی‌تبار در خصوص این حضور گفت: بر اساس دعوت‌نامه‌ای از شرکت‌های توانمند ایرانی در حوزه صادرات خواسته شد در این نمایشگاه شرکت کنند و ضمن ارائه محصولات خود، در جلسات متقابل با شرکت‌های روسی وارد مذاکره شوند، که طی آن سفر ۷ روزه‌ای به مسکو انجام گرفت.
مؤمنی‌تبار اظهار کرد: شرکت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف تولید لوله‌های پلی‌اتیلن، تجهیزات شیمیایی و پتروشیمی و... در این نمایشگاه حضور داشتند، در حوزه فناوری شرکت ما در این برنامه‌ها حضور داشت.
مؤمنی‌تبار ضمن «ارزیابی مثبت این رویداد» افزود: در این نمایشگاه، ضمن ارائه محصولات حوزه مخابرات، رایزنی با طرف‌های روسی صورت گرفت و قرارداد‌هایی فی مابین شرکت آریونت و دو شرکت مخابراتی روسی منعقد شد.
مؤمنی‌تبار با بیان اینکه «شرکت ما جزء تکنوپارک استانبول ترکیه است و ما به کشور ترکیه صادرات فناوری را داریم» گفت: بعد از ترکیه، روسیه دومین کشور اروپایی است که در خصوص صادرات فناوری با ان‌ها تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌ایم.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آریونت گفت: در حوزه‌های دیگر ارتباطات و قرارداد‌هایی بین ایران و روسیه وجود داشته اما در حوزه فناوری، برای اولین بار این اتفاق در کشور رخ داده است.
وی گفت: تفاهم‌نامه‌هایی که منعقد شده با حضور سفیر ایران و رئیس اتاق بازرگانی ایران انجام گرفت و بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها، نیازمندی‌های شرکت‌های مخابراتی روسی به‌صورت سفارشی تهیه می‌شوند و در زیرساخت‌های ارتباطی روسیه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
مؤمنی‌تبار گفت: شرکت دانش‌بنیان آریونت با ۳۲ پرسنل فارغ التحصیل مخابرات و الکترونیک و کامپیوتر فعالیت دارد، ما در سطح کشوری با مراکز مخابراتی، زیرساختی کشور در ارتباط هستیم و سازمان‌های مختلف نفت و گاز و پتروشیمی و... از ما برای زیرساخت ارتباطی خود تجهیزات خریداری می‌کنند.
مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در اشاره به ظرفیت‌های استانی گفت: استان ما استعداد‌های زیادی دارد ولی به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم مثل جاده و...، حمایت‌های مالیاتی، حمایت‌های دانشگاهی، حمایت‌های معنوی و زیرساختی، این استعداد‌های انسانی عموماً در استان نمی‌مانند و درصدد هستند که به شهر‌های دیگر مهاجرت کنند. به دلیل اینکه در شهر‌های دیگر بیشتر از کسب و کار‌ها حمایت می‌شود.
مؤمنی‌تبار در اشاره به «افرادی که رویای ایجاد یک کسب و کار موفق را در سر می‌پرورانند» گفت: ما در کوچکترین استان کشور و یکی از محروم‌ترین استان‌ها، به قطب استراتژیک ترکیه و روسیه توانستیم صادرات «فناوری» داشته باشیم، نه مواد خامی که ندارند. این نشان می‌دهد که ما می‌توانیم، این اتفاقات به دست بچه‌های بومی استان انجام شده و نشان می‌دهد که قابلیت نیرو‌های انسانی استان ما بالا است.
وی ضمن تقدیر از پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد در حمایت از فناوران و شرکت های دانش بنیان افزود: استان ما توانایی دانش بنیانی و رشد‌ایده‌ها را دارد و در آن شکی نیست، اما این استعداد‌های انسانی باید حمایت شوند.