به گزارش روابط عمومی پارک علم وفناوری استان کهگیلویه وبویراحمد،اولین  کارگروه تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی طرح «تانا» در محل سالن کنفرانس پارک علم وفناوری برگزار شد.

برپایه این گزارش: ظرفیت کشاورزی و منابع  غنی طبیعی در کنار گردشگری و صنایع نفت و گاز از جمله توانمندی ها و داشته های استان کهگیلویه وبویراحمد است که تا کنون مغفول مانده است.

امنیت غذایی،توسعه و بهره وری نهاده های کشاورزی و حفظ و صیانت از منابع ملی، عناصر مهم و تشکیل  دهنده توسعه پایدار مبتنی بر کشاورزی هستند.

رئیس پارک علم وفناوری کهگیلویه وبویراحمد در این زمینه گفت:کشاورزی،منابع طبیعی و صنایع وابسته در تقویت و توسعه اقتصاد مبتنی بر علوم دانش بنیان نقش بسزایی دارند.

دکترمحسن فرزین اضافه کرد: بدون شک سازمان ها  چه در بخش دولتی و چه خصوصی، در حوزه تخصصی خود با چالش هایی مواجه هستند که طرح این چالش ها،زمینه ساز ارائه راهکارها وایده ها خواهد بود.

وی اظهار داشت :در طرح تانا به دنبال آمایش فناورانه نیازها،تقاضاها و چالش های دستگاه های دولتی  وبخش خصوصی هستیم تا بتوان بخشی از این مشکلات را در رویدادهای پیش رو مطرح  وراهکارها و ایده های مناسب را عملیاتی کنیم.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری  هم با اعلام این خبر که 8 کارگروه تخصصی در راستای برگزاری طرح تانا تشکیل شده است افزود: تمامی چالش ها ی مطرح شده در کارگروه ها احصا خواهد شد و نهایتا در رویداد «تانا» مطرح خواهند شد.

دکتر روح الله رحیمی در پایان اذعان داشت:برگزاری جلسات کارشناسی و تخصصی به شناخت بهتر و بیشتر از پارک علم و فناوری کمک خواهد کرد.