به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان، کارگروه «فرهنگ، هنر، صنایع خلاق و گردشگری» با حضور معاون پارک علم و فناوری استان، مشاور رئیس در امور فناوری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس بنیاد ایران شناسی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نمایندگانی از دانشگاه پیام نور، بنیاد نخبگان، اداره کل گردشگری و صنایع دستی در پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
روح اله رحیمی معاون پارک علم و فناوری استان در این نشست گفت: در گذشته برای موضوعات مختلف تحقیقاتی همایش هایی برگزار می شد که در نهایت نتیجه ای دربرنداشت و مقالات همایش ها بلااستفاده می ماند، ولی در طرح تانا همه چیز عملیاتی است، افراد ایده های خود را می فرستند، این ایده ها داوری می شوند، اگر قابلیت عملیاتی شدن داشت وارد مرحله قرارداد می شوند.
رحیمی خاطرنشان کرد: طرح تانا سه مرحله پیش رویداد، رویداد، پسا رویداد دارد. این طرح در برخی استان های دیگر اجرا شده و نتایج خوبی بدست آورده است. در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز رویداد تانا در 14 دی ماه اجرا می شود و در حال حاضر در مرحله پیش رویداد و احصای نیازها قرار داریم.

دکتر رحیمی معاون پارک علم و فناوری استان با اشاره به همکاری برخی دستگاه های اجرایی گفت: پارک در زمینه خانه های خلاق فعال هست، می توانیم با جهاد دانشگاهی در این حوزه همکاری داشته باشیم.
وی افزود: با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می توانیم در حوزه های انیمیشن و ساخت اسباب بازی همکاری داشته باشیم.
رحیمی در انتهای سخنان خود گفت: یکی از مشکلات اساسی پارک علم و فناوری استان شناخت اندک مسئولان استانی از این حوزه ها است.
حسین خلیلی مشاور رئیس پارک در امور فناوری نیز گفت: استان ما در حوزه فرهنگ و رسوم، پوشش، زیست بوم، آداب و رسوم تاریخی استانی و موسیقی محلی پتانسیل انجام فعالیت های کارآفرینانه و کسب و کارهای درآمدزا را دارد.

خلیلی خاطرنشان کرد: متناسب با عنوان سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» هدف این است که به سمت درآمدهای غیرنفتی برویم، استان ما بسترهای صنعتی کمی دارد و ظرفیت موجود در استان ما، ظرفیت های منابع طبیعی مان است که با کمک هم می توانیم درآمدزایی، اشتغال زایی، تقویت و ساماندهی در این حوزه را داشته باشیم.
وی بیان کرد: در طرح تانا دستگاه های اجرایی با تعریف و احصای مسائل و مشکلات خود، حل این مسائل را به شرکت های دانش بنیان می سپارند، پروژه های تحقیقاتی کاملا عملیاتی و در راستای حل مشکل تعریف می شوند، در صورتی که دستگاه ها بودجه کافی برای حل مسائل خود را نداشته باشند، صندوق های مالی و حامیانی وجود دارد که طرح ها را حمایت مالی می کنند.

خلیلی اظهار کرد: ما با دانشگاه پیام نور همکاری خوبی داریم و در حال ایجاد یک مرکز رشد در این دانشگاه هستیم.
خلیلی بیان کرد: کانون شکوفایی و خلاقیت ذیل کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارد و می توانیم این کانون را ایجاد کنیم.

در حوزه پزشکی یکی از مباحث جلسه توریسم سلامت و توریسم پزشکی بود که مسئولان پارک از این پیشنهاد استقبال کردند.
امین درخشان مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: حلقه مفقوده ما در خیلی از فعالیت ها نبود نگاه علمی و دانش بنیان به مسائل مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی است.

درخشان اظهار کرد: اگر نگاه دانش بنیان به مسائل داشته باشیم شاهد اثرگذاری همه مولفه های فرهنگی و هنری خواهیم بود.

وی افزود: تفاهم نامه ای بین صندوق اعتباری هنر و وزارت فرهنگ و ارشاد وجود دارد که بر اساس همین تفاهم نامه آموزش و تولید بازی های رایانه ای در استان شروع شده است و هدف این است که به تولید بازی های رایانه ای با ابعاد فرهنگی و بومی استانی دست بیابیم.