به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان، نشست صمیمی فناوران با رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.در این نشست که شامگاه یکشنبه (15 آبان ماه 1401) برگزار شد، معاون پارک علم و فناوری استان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات معاونت فناوری و نوآوری پارک گفت: طی چند ماه گذشته در مجموعه پارک علم و فناوری استان بازآرایی ساختاری صورت دادیم و طی این اقدام تعدادی افراد اضافه شدند، چارت مجموعه نیز بازبینی شد و دفتر اداره فنی نیز اضافه شد.

دکتر روح اله رحیمی با بیان اینکه «هشت کارگروه تخصصی در نظر گرفته شده که اتاق فکر پارک هستند» اضافه کرد: دفاتر مالکیت فکری و استانداردسازی افتتاح شده، سند توسعه سایت پارک مصوب و سند توسعه فرهنگی نیز در نظر گرفته شده است.
رحیمی با بیان اینکه «نزدیک به 20 شرکت در حال حاضر در شرف داوری برای ورود به پارک هستند» گفت: اجرایی سازی طرح دستیار فناور یکی از اقدامات خوب پارک طی ماه های گذشته بوده که در این طرح نسبت به جمعیت و تعداد شرکت‌ها رتبه اول کشور را داشته ایم.
وی، گردش مالی شرکت های زیر نظر پارک را 17 میلیارد عنوان کرد و گفت: امسال در همین چند ماهه، گردش مالی شرکت ها 500 میلیارد تومان بوده و تا پایان سال گردش مالی بیش از 20 برابر شده است.
حسین خلیلی مسئول مؤسسات پارک علم و فناوری استان گفت: در چند ماه گذشته نیازهای فناوران شناسایی شد، یک نظام نیازشناسی ایجاد کردیم تا بتوانیم این نیازها و معضلات را پوشش دهیم.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکلات فناوران وجود فضا و مکان است که به زودی بخش زیادی از مشکلات زیرساختی مرتفع خواهد شد.
خلیلی خاطرنشان کرد: بازاریابی، مسائل حقوقی و قراردادها، برندسازی، طراحی محصول و بسته‌بندی مشکل اصلی برخی از مؤسسات بازاریابی است که برای آن برنامه در نظر گرفته‌ایم.
رئیس پارک علم و فناوری استان نیز در این نشست گفت: باید از حوزه فناوری و نوآوری که قلب پارک به حساب می‌آید و بقیه دوستانی که در این مجموعه همکاری می‌کنند، تشکر ویژه داشت.
دکتر محسن فرزین اظهار کرد: پیش از این معاون پشتیبانی نداشتیم که با پیگیری فراوان و سریع، این معاونت در پارک ایجاد شد.
فرزین خاطرنشان کرد: منطقه، قوم و قبیله عامل مهمی برای انتخاب‌های ما نیست، ما هیچ محدودیتی برای پیشرفت نمی‌بینیم و رفتاری که با همه فناوران داشته‌ایم این بوده که با عدالت رفتار کنیم.
رئیس پارک علم و فناوری استان افزود: ما عقیده داریم که هیچ مانعی نباید پیش روی فناوران قرار بگیرد، در این حوزه هیچ گونه کوتاهی قابل پذیرش نیست.
وی گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما ناشی از نگاه مسوولین به پارک بوده است، بخش زیادی از مدیریت استانی باید با حوزه نوآوری و فناوری همراه شوند تا این مسیر طی شود.