به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری در این نشست هریک از فناوران به تشریح وضعیت، چالشها، نیازها و پیشنهادات خود پرداختند.

بر پایه این گزارش از جمله چالشها، نیازها و پیشنهادات مطرح شده از سوی فناوران، لزوم همکاری با شرکت نفت وشهرداری برای تسهیل و مانع­زدایی، لزوم تبلیغات شهری برای محصولات فناوران، حمایت پارک از فناوران در معرفی و تبلیغ محصولات آنها و ایجاد یک نمایشگاه دائمی در گچساران برای عرضه محصولات فناوران بود. همچنین نیاز پرسنل واحدها به بیمه تکمیلی،نیاز مبرم به فضای کار؛، نیاز به وجود کارگزاران تخصصی ونیاز به تسهیلات حمایتی بلندمدت از دیگر مسایل طرح شده در این نشست بود.

دکتر محسن فرزین در این نشست با قدردانی از تلاش مستمر فناوران، بر حمایت و پشتیبانی جدی پارک از فناوران گچسارانی تاکید کرد و ابراز داشت: به­زودی با راه­اندازی مجتمع بزرگ آفتابگران، بخش بسیار مهمی از مشکلات شرکت­های فناور و فعالیتهای مرکز رشد حل خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری استان،نفت و گاز را ظرفیتی منحصر بفرد برای حوزه فناوری در گچساران دانست و خواهان همکاری بیشتر با دفتر پژوهش و فناوری شرکت نفت شد.

در این نشست صمیمی،معاون فناوری و نوآوری پارک ضمن قدردانی از حضور فناوران،ساز و کارهای جدید وزارت عتف و معاونت علمی ریاست جمهوری به منظور افزایش سطح حمایت ها از واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان را تشریح کرد.

دکتر روح الله رحیمی افزود: به موانع و محدودیت ها به عنوان فرصتی برای بزرگ شدن نگاه کنید و مطمئنا ظرفیت های سرشار استان با همت و پیگیری به قابلیت خواهند رسید.

معاون توسعه و پشتیبانی پارک نیز از رفع موانع زیرساختی گفت. دکتر چاره گانی اضافه کرد: به دنبال راه اندازی و تجهیز ساختمان آفتابگردان در کمترین زمان ممکن هستیم.

مدیر موسسات پارک نیز در خصوص شناسایی و جذب کارگزاران تخصصی در پارک و مراکز وابسته گزارشی ارائه کرد.حسین خلیلی اذعان کرد: با تدوین آیین نامه های جدید بسیاری از مشکلات  حل خواهد شد.

دکتر حسینی، مدیر مرکز رشد گچساران نیز در خصوص وضعیت مرکز و مشکلات و نیازهای آن توضیحات لازم را ارائه کرد.

در حاشیه این نشست، رئیس پارک و هیئت همراه از مجتمع آفتابگران بازدید کردند.در این بازدید وضعیت فعلی و نیازهای ضروری جهت تکمیل بخشی از ساختمان بررسی شد.

گفتنی است بهره برداری از این مجتمع که محل اصلی مرکز رشد گچساران خواهد بود میتواند بسیاری از مشکلات فناوران به لحاظ کمبود فضا را جبران نماید.