به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان، کارگاه آموزشی «صفر تا صد دانش بنیانی» در پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این نشست که روز شنبه (28 آبان ماه 1401) برگزار شد، طیبه آذرپیوند به شرح چگونگی تبدیل شدن شرکت های مستعد به دانش بنیان پرداخت و گفت: بسیاری از شرکت های مستعد و فناور در این مقوله دچار مشکل هستند و این کارگاه نیز به همین دلیل برگزار شد.

وی به معیارهای ارزیابی و نحوه دانش بنیان شدن پرداخت و گفت: بر اساس آخرین آیین نامه ارزیابی  شرکت های دانش بنیان، شرکت های متقاضی 4 نوع شامل شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا نوع 1، شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا نوع 2، شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی نوع 1،  شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی نوع 2 هستند، همچنین شرکت های دانش بنیان نوع 3 بسته مشوقی است که از سال 1399 تا 1401 بصورت آزمایشی برقرار شده  و شرکت های مستعد دانش بنیان شدن هستند.

آذرپیوند اظهار کرد: در آیین نامه مذکور 110 عنوان حمایتی از شرکت های دانش بنیان وجود دارد که شرکت های نوع 1 مشمول تمامی حمایت ها می شوند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در کشور بیش از 7 هزار شرکت دانش بنیان وجود دارد که تعداد تولیدی نوع 1 بسیار اندک است. خیلی جاها فعالیت های نابه‌جای شرکت ها موجب می شود نتوانند دانش بنیانی خود را احراز کنند.

این فناور مستقر در پارک علم و فناوری گفت: شرکت های تولیدی نوع 2 از همه حمایت ها به جز بند معافیت مالیاتی بهره مند هستند.

آذرپیوند با ابراز اینکه «دانش بنیان نوع 3 از هیچ کدام از 110 حمایت برخوردار نمی شود» گفت: این شرکت ها از خدمات حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند می شوند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از صاحبان شرکت ها از قوانین حمایتی شرکت های دانش بنیان بی خبرند که با مطالعه قوانین و شرکت در چنین کارگاه هایی می توانند شرکت خود را تحت حمایت های بیشتری قرار دهند.