به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان، پنجمین جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره یک استانداری این استان به ریاست احسان عسکری_ معاون امور اقتصادی استانداری_ برگزار شد.

در این نشست که در روز دوشنبه (28 آذرماه 1401) برگزار شد، رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مدت اخیر ۱۷ شرکت به مجموعه پارک علم و فناوری اضافه شده، همچنین بیش از ۲۳ شرکت در مرحله ارزیابی و پذیرش است و به زودی بخش زیادی از آن‌ها پذیرش می‌شوند.

دکتر محسن فرزین گفت: همه این شرکت‌ها با این دیدگاه درخواست عضویت پارک را می‌دهند که علاوه بر تسهیلات، برای جا و مکان کار از خدمات پارک استفاده کنند تا بتوانند با اشتغال و کارآفرینی شعار سال را محقق سازند.

دبیر ستاد اقتصاد دانش بنیان استان گفت: بر اساس ماده 6 تصویب نامه هیات وزیران درخصوص شعار سال، وزارت راه و شهرسازی موظف است اراضی شناسایی شده مازاد خود را در اختیار پارک علم و فناوری بگذارد.

دکتر فرزین افزود: با وجود این تصویب نامه، اداره راه و شهرسازی موظف شده این واگذاری را انجام دهد.

وی اظهار داشت: براساس ماده ۳۶ آیین‌نامه، آموزش و پرورش موظف است با همکاری پارک علم و فناوری پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی را تبدیل به مرکز رشد کند.

وی بیان کرد: بر اساس همین ماده می‌توانیم کانون شکوفایی و خلاقیت نوجوان را در یاسوج و شعبه‌های این مرکز را در شهرستان‌های پرجمعیت ایجاد کنیم.

رییس پارک علم و فناوری اذعان داشت: بر اساس ماده ۳ آیین‌نامه، وزارت جهاد کشاورزی موظف است مرکز رشد تخصصی منابع طبیعی و دهکده فناوری و نوآوری را راه‌اندازی کند.

دکتر فرزین خاطرنشان کرد: از 10 دهکده فناوری و نوآوری پیش بینی شده، ۷ دهکده در سطح کشور ایجاد شده که این ماده در استان ما نیز عملیاتی شده و تا حدودی آن را پیش برده‌ایم و در فرصت پیش رو هشتمین دهکده فناوری و نوآوری کشور در استان را ایجاد خواهیم کرد.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: از محل اعتبارات ستاد اقتصاد دانش بنیان برای ایجاد فعالیت فناوران دانش بنیان، ۷ میلیارد تومان برای شهرک‌های صنعتی و ۸ میلیارد تومان برای جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: اداره راه و شهرسازی استان در طرح‌های دولت بخصوص در شهرستان بویراحمد با مشکل زمین مواجه است، با این وجود باید از طریق اداره منابع طبیعی ببینیم چه زمین و اراضی وجود دارد که در اختیار پارک علم و فناوری استان قرار گیرد.