به منظور توسعه ی فعالیت ها و خدمات پارک علم و فناوری استان در شهرستان ها،رئیس پارک علم و فناوری  با فرمانداران شهرستان های کهگیلویه و لنده  دیدار کرد. در این دیدار فرماندار کهگیلویه با یادآوری شعارسال و اهمیت پارک علم و فناوری در استان از زحمات و تلاش های فعالین این عرصه تشکر و قدردانی نمود. 

دکتر فرزین پس از ارائه گزارش کلی از فعالیت پارک علم و فناوری و تشریح رسالت و اهداف آن، سال جاری را به تناسب شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری بر رونق اقتصاد مبتنی بر دانش، سال پارک علم و فناوری دانست و اضافه نمود: از ابتدای سال تاکنون قریب به ۲۰ هسته و شرکت فناور جهت استقرار در پارک علم و فناوری و مراکز رشد استان درخواست داده اند که برخی از آنها مستقر و برخی در حال انجام فرآیند های تخصصی چون مشاوره و داوری هستند.

وی با اشاره به ظرفیت و نیروی انسانی شهرستان کهگیلویه، اسقرار مرکز رشد دهدشت و گسترش آن را یکی از اصلی ترین راه های رفع بیکاری جوانان شهرستان دانست و اظهار داشت: اگر مشکلات این مرکز از جمله نداشتن ساختمان مستقل برطرف شود، یقینا طی کردن این مسیر به مراتب راحت تر و موجب جذب اعتبارات بیشتر خواهد شد‌.

رئیس پارک علم و فناوری استان با اشاره به تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان توسط مجلس، همیاری سازمان ها برای در اختیار پارک علم و فناوری قرار دادن ساختمان های بلا استفاده ی دولتی را مهم دانست و ابراز امیدواری کرد: مسئولین تعامل خویش را با پارک تقویت بخشیده و همکاری لازم را بعمل آورند.

در این دیدار فرماندار کهگیلویه با اشاره به فعالیت های مرکز رشد دهدشت در این مدت کوتاه  خاطر نشان ساخت: تلاش ها باید در جهت شناسایی افراد صاحب ایده، تبدیل شدن آنها به محصول و یا خدمات قابل تجاری سازی و ارتباط تولید با پژوهش باشد.

موسوی اصل با تاکید بر رسالت مهم پارک علم وفناوری در ارتباط و همکاری با نخبگان و دانش آموزان مستعد و فراهم نمودن بستر های لازم برای توسعه و ارتقاء سطح علمی و آموزشی ابراز امیدواری کرد: مرکز رشد در شهرستان کهگیلویه می تواند با تلاش و تعامل با سایر نهادها و بخصوص اموزش و پرورش عامل جهش‌های بزرگ پژوهشی و راه اندازی کسب و کار های نوین با محوریت استعدادهای جوانان کهگیلویه باشد . وی با اشاره به نوپایی این نهاد در شهرستان و مشکلات ناشی از کمبود فضای فیزیکی مناسب مرکز رشد اظهار داشت: با رایزنی و از طریق استفاده از فضاهای بلااستفاده بخش های دولتی برای توسعه فضاهای استقرار واحدهای فناور و شرکت های مرکز رشد همکاری خواهد کرد.

در ادامه این سفر، رئیس پارک علم و فناوری با حضور در دفتر فرماندار لنده به بررسی ظرفیت های شهرستان لنده جهت راه اندازی و تاسیس خانه ی نوآوری این شهرستان پرداخت.

در این نشست جلال دانش  به نیروی انسانی و جوان شهرستان اشاره نمود و اضافه کرد: لنده در حوزه ی فعالیت های نوآوری و فناوری استعداد های بالقوه ای دارد که انتظار داریم مجوعه ی جوان و متخصص پارک علم و فناوری جهت بالفعل نمودن این استعداد ها وارد میدان شوند.

 فرماندار شهرستان لنده  جهت فعالیت پارک علم و فناوری در این شهرستان اعلام آمادگی کرد و قول داد زیر ساخت های دولتی مناسب را در اختیار پارک علم و فناوری قرار دهد.

دکتر فرزین در این دیدار ضمن تحسین دیدگاه و اطلاعات فرماندار این شهرستان از حوزه های فناوری و نوآوری، نگاه پارک را به تمامی نقاط استان نگاهی متعادل و عادلانه دانست و گفت: در تلاشیم با همت مردم و مسئولین و در یک برنامه بلند مدت زیرساخت ها و فعالیت های پارک را گسترش دهیم. 

وی همچنین از مطالعه اسقرار یک واحد خانه نوآوری در شهرستان  لنده خبر داد.همچنین رئیس پارک علم و فناوری از برخی ساختمان های بلا استفاده ی دولتی بازدید کرد.