به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان، رونمایی از کتاب «رویکردی به دانشگاه کارآفرین هنر» و امضای تفاهم نامه‌ای مابین پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد و حوزه هنری استان، فرصتی فراهم کرد تا در شامگاه روز یکشنبه 18 دی ماه، با حضور پیشکسوتان و فعالان حوزه فرهنگ و هنر در خصوص «چیستی و چرایی فرهنگ و هویت عشایری» سخن گفته شود.
در این نشست،  رئیس پارک علم و فناوری استان سخنانی در خصوص لزوم پرداختن به علوم و فناوری‌های نرم و فرهنگی صحبت کرد.دکتر فرزین از برخی عناصر و لایه هایی از فرهنگ عشایری سخن گفت و افزود:  کمرنگ شدن فرهنگ بومی محلی، گویش لری و فرهنگ عشایری استان باید مورد واکاوی بیشتر قرار بگیرد.
رییس پارک علم و فناوری با اشاره به ارزش‌گذاری‌های دوره‌های گذشته  گفت: آداب و رسوم و فرهنگ غنی در دوره‌های گذشته داشتیم و باید تلاش کنیم آنها را حفظ کنیم.
دکتر فرزین گفت: شرکت های خلاق و واحدهای فناور که در حوزه صنایع نرم و خلاق فعالیت میکنند در این رابطه رسالت سنگینی دارند.وی اضافه کرد:در کنار پرداختن به علوم و فنون جدید، از علوم انسانی و اجتماعی هم نباید غفلت کرد و برای حفظ هویت غنی عشایر همه ما مسوولیم.
دکتر رحیمی معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان بر گسست فرهنگی اشاره کرد و گفت: خیلی وقت‌ها نمی‌توانیم از سیاستمداران انتظار حمایت داشته باشیم زیرا فرهنگ از پایین ساخته می‌شود و باید آن را حفظ کنیم.وی اظهار داشت: در دوره پهلوی و قاجار تلاش شد که فرهنگ بومی عشایری از بین برود، ولی این اتفاق نیفتاد و هر فرد ما به عنوان عضوی از جامعه باید برای حفظ فرهنگ گذشته تلاش کنیم.
دکتر رحیمی اظهار کرد: نسل امروز هیچ ارتباطی با فرهنگ و هویت بومی و محلی و اسلامی برقرار نمی‌کند، باید به این موضوع فکر کنیم و واکاوی کنیم که برای حفظ هویت و آداب و رسوم گذشتگان چه کنیم؟ قطعاً به این سمت خواهیم رفت که با ابزار‌های جدید برای حفظ فرهنگ بومی تلاش کنیم.

در این نشست مدیر حوزه هنری استان و برخی از اصحاب قلم و پیشکسوتان حوزه فرهنگ به بیان نظرات خود پرداختند.