به گزارش روابط عمومی پارک کهگیلویه و بویراحمد رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت ۸۰ شرکت فناور و دانش بنیان در این استان خبر داد.

دکتر محسن فرزین عصر روز چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ در نشست خبری با خبرنگاران افزود: حلقه مفقوده ای بین اجرا، صنعت و علم و دانشگاه تحت عنوان تبدیل پژوهش و تحقیقات به فناوری است تا مردم اثر علم را در زندگی خود لمس کنند و در رشد اقتصاد کشور موثر باشد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» اظهار کرد: نقش پارک علم و فناوری و تولیدات دانش بنیان در دنیا و کشور حائز اهمیت است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از ۳۰  خرداد ماه امسال که کار خود در پارک علم و فناوری استان را آغاز کرده ایم،همواره تمام تلاش خود را بکارگرفتیم که بخشی از ساختارها و کارها را اصلاح و انجام دهیم.

دکتر فرزین با بیان اینکه برنامه ریزی و توسعه سازمانی را شروع کردیم، تصریح کرد: سازماندهی و باز آرایی ساختار را مدنظر قرار دادیم، هیئت رئیسه را ترمیم کردیم و تصمیم گیری ها را بصورت یک فرآیند و شورایی در آوردیم.

وی ادامه داد: دو معاونت فناوری و نوآوری و پشتیبانی و توسعه را تعیین کردیم، دفتر حقوقی و قراردادها را ایجاد کردیم و هشت کارگروه تخصصی در حوزه فناوری تشکیل دادیم.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تاکنون ۵۰ شرکت فناور و دانش بنیان در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت که طی هفت ماه اخیر ۳۰ فناور و دانش بنیان در این استان ایجاد و راه اندازی شد.

فرزین تاکید کرد: درخواست‌هایی نیز در حال راه اندازی، ارزیابی و داوری هستند که تا پایان امسال این تعداد به بیش از ۱۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان خواهند رسید.

وی با بیان اینکه از مجموع شرکتهای دانش بنیان و فناوری استان ۱۴ شرکت دانش بنیان هستند، اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۹ شرکت دانش بنیان را تحت پوشش داشت که طی هفت ماه اخیر پنج شرکت اضافه شد.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۶ شرکت فناور در مرحله تبدیل شدن به دانش بنیان هستند که امیدواریم شرکتهای دانش بنیان استان به ۲۰ شرکت برسد.

دکتر فرزین تصریح کرد: همچنین سه شرکت خدماتی اضافه خواهد شد و چهار شرکت نیز در مرحله داوری هستند.

وی ادامه داد: حوزه تجاری سازی و خدمات کسب و کار فعال و راه اندازی شده است و در حوزه تولید محتوا و خدمات رسانه ای شرکت‌هایی در مراکز رشد یاسوج و گچساران مستقر شده اند.

رئیس پارک علم و فناوری  کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک شرکت در سطح استان خدمات دانش بنیان را ارایه می دهد و صفر تا ۱۰۰ آموزش ها و مشاوره ها را به علاقمندان به فناوری و دانش بنیان رایگان ارائه می دهند.

دکترفرزین افزود: یکی از مهمترین کارهایی که ما انجام دادیم این بود که حمایت ها و پرداخت تسهیلات به شرکتهای فناور و دانش بنیان را برمبنای آیین نامه ارزیابی انجام می دهیم.

وی اظهار کرد: تسهیلات پرداختی به فناوران استان کهگیلویه و بویراحمد طی هفت ماه اخیر ۳۰ درصد نسبت به قبل افزایش یافته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان تصریح کرد: ۳۰۰نفر ساعت مشاوره تخصصی به فناوران در سنین مختلف ارایه داده ایم.

دکترفرزین با اشاره به اینکه تفاهم نامه هایی با دستگاههای مختلف داشته ایم، عنوان کرد: تفاهم نامه سه جانبه ای با استانداری و سپاه فتح استان منعقد و امضا کرده ایم که مهمترین بخش آن در اختیار قراردادن بخشی از زمین‌های سپاه منطقه چنارستان است که سوله هایی برای استقرار شرکت های دانش بنیان ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ مقرر شد که ۱۰ درصد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانها به فعالیت های دانش بنیان اختصاص داده شود که اکثر استانها این موضوع را اجرایی کرده اند، اما تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد محقق نشده است که از سازمان مدیریت و برنامه ریزی انتظار مساعدت و همکاری در این زمینه داریم.

رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از محل اعتبارات تبصره ۱۸ تاکنون، ۴۰ میلیارد تومان شرکتهای دانش بنیان متقاضی جهت اخذ تسهیلات معرفی شدند.

دکتر فرزین تصریح کرد: در پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه زیرساخت و امکانات نسبت به سایر استانها وضعیت خوبی نداریم. وی افزود: متاسفانه مرکز رشد جامع استان نیز فاقد ساختمان است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، وی بیان کرد: خانه های خلاق و نوآوری فرهنگ و رسانه با همکاری فرمانداران در شهرستانهای بویراحمد، دنا و لنده در آینده نزدیک راه اندازی خواهند شد که البته پیگیر اخذ مجوز و گرفتن اعتبار برای تجهیز این خانه ها هستیم.