اولین رویداد ملی مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ با حضور کلیه استان های کشور در موزه ملی دفاع مقدس در روزهای ۲۵ تا ۲۷ بهمن و با محوریت تولیدات مرتبط با مدیریت بحران برگزار شد و در پایان این همایش ملی، استان کهگیلویه و بویراحمد با درخشش شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان توانست عنوان استان برتر را کسب کند.
رئیس پارک علم و فناوری استان در این خصوص گفت: اختراعاتی در حوزه های انرژی های تجدید پذیر، مکاترونیک، برق و الکترونیک، نانو، هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و داروهای گیاهی که همگی مرتبط با مدیریت بحران بوده اند در این نمایشگاه در معرض عموم قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان،  در پایان همایش با اعطای لوح استان برتر از سوی دبیر شورای عالی مدیریت بحران کشور از مدیریت بحران استان جناب آقای  علیرضا نیکروز تقدیر شد.
بر پایه این گزارش، در این همایش اختراعات، محصولات و خدماتی  از نخبگان استان آقایان  مهندس احسان رستگار، مهندس فرشیدکیانفر، دکتر احسان کیانفر، مهندس حسن دانش‌پایه، محمد دانش‌پایه و فناوران آقایان مهندس سعادت نیک‌اقبال، یوسف افرند و خانم ها رودشتی و بخشایش ارائه شد.
گفتنی است این رویداد با حضور وزرا و مدیران لشکری و کشوری در محل موزه ملی دفاع مقدس برگزار گردید.