۱۲ فروردین سال ۵۸ یکی از افتخارات مهم نظام و انقلاب اسلامی و معماری معمار کبیر انقلاب حضرت امام (رضوان‌الله تعالی علیه) است. 

یکی از روزهای تاریخی و فراموش نشدنی انقلاب اسلامی است که با رای ۹۸.۲ درصدی مردم ایران برای همیشه در اذهان عمومی و تاریخ ایران و جهان ماندگار شد.

تشکیل جمهوری اسلامی نه فقط اراده ملت را بر سرنوشت خود به اثبات رساند و برای آنان استقلال و آزادی را به ارمغان آورد، بلکه امید را در دل محرومان و مستضعفان جهان برافروخت که آنان نیز می‌توانند بعد از قرن‌ها رنج و درد، جلوه‌ای از وعده خداوند تبارک و تعالی را در تشکیل حکومت هایی مردمی و الهی ببینند.

هر چند در چند دهه گذشته،ملت شریف و عزیز ایران برای حفظ جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن زخم هایی را از سوی دشمنان خارجی و داخلی تحمل کرده است، ولی با صلابت تمام به راه سترگ و با شکوه خود یعنی استقرار تمدن بزرگ اسلامی ادامه می دهد.

امروز و پس از گذشت سالها از آن روز ماندگار،اقتدار و امنیت ملی که در گرو مشارکت آحاد مردم در تعیین سرنوشت خود بود به وضوح نمایان است.

در سایه این اقتدار و امنیت و با درایت و تدبیر رهبر فرزانه انقلاب در راهبری و هدایت این کشتی موج شکن ، ایران اسلامی توانسته در قله دستاوردهای علمی و پژوهشی در منطقه و جهان قرار بگیرد.

هم اکنون نیز ملت قهرمان و شهید پرور ایران در دهه پنجم استقرار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» با تجدید پیمان با آرمانهای امام خمینی (ره)، معمار کبیر انقلاب اسلامی و شهیدان، بار دیگر بر حفظ ارزشها و آرمان های اصیل انقلاب اسلامی پای می‌فشارند و روز «جمهوری اسلامی» را به عنوان یکی از ماندنی ترین روزهای تاریخی این سرزمین گرامی می‌دارند.