به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد،حسین خلیلی  اظهار داشت: بر اساس طرح تانا، پارک های علم و فناوری حلقه واسط اکوسیستم نوآوری استان‌ها می شوند و یک شبکه منسجم برای حل مشکلات فناورانه در هر استان ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح، فعال کردن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی و فناورانه دانشگاه‌ها، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و اهرم کردن منابع مالی نهادهای مربوط برای پاسخ به نیازهای هر استان است.

مدیر امور موسسات،بازاریابی و تجاری سازی  پارک یادآور شد: بر اساس طرح تانا (توسعه و ارتقاء اکوسیستم نوآوری استان‌ها)، پارک‌های علم و فناوری مشکلات، نیازها و همچنین توانایی‌های فناوری هر استان را شناسایی می‌کنند و در ادامه، نشست‌های تخصصی در خصوص راهکارهای حل مشکلات برگزار کرده، زمینه دیدار دستگاه‌های دارای نیاز و دستگاه‌های ارائه دهنده راهکار را فراهم می‌کنند و همچنین با برگزاری نمایشگاه‌های فناورانه، دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان را داخل استان‌ها به نمایش می‌گذارند.

وی افزود: بر اساس بخش سوم رویداد تانا، پارک های علم و فناوری زمینه انعقاد قرارداد میان بخش عرضه که محققان و شرکت های دانش بنیان هستند و بخش تقاضا که صنعت و دستگاه های اجرایی هستند را فراهم کرده، به رفع موانع پیش روی اجرای قرارداد کمک می کنند و گزارش نهایی اجرای پروژه را تهیه می کنند.

خلیلی همچنین از برگزاری طرح تانای کهگیلویه و بویراحمد در آینده نزدیک خبر داد.

مدیر امور موسسات،بازاریابی و تجاری سازی  پارک ادامه داد: پس از برگزاری هشت نشست تخصصی، بیش از 200 نیاز احصاء شد.

وی  اظهار داشت: فراخوان دریافت ایده های فناورانه متناسب با نیازهای احصاء شده برگزار شد که نهایتا 120 ایده دریافت شد  و 60 ایده به مرحله داوری راه یافتند.به گفته خلیلی نهایتا 14 ایده به مرحله پایانی راه یافتند.

خلیلی در پایان اذعان داشت: رویداد اصلی تانا با حضور حامیان،سرمایه گذاران و ایده پردازان برتر برگزار خواهد شد که امیدواریم منجر به عقد چند قرارداد فناورانه بشود.