به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کهگیلویه بویراحمد، دکتر محسن فرزین در اولین نشست تخصصی فناوران مستقر در پارک علم و فناوری استان اظهار داشت: کمال شرکت‌های فناور، خلاق و دانش بنیان این است که محصول محور باشند و جامعه از خدمات و محصولاتشان بهره‌مند شود. رئیس پارک علم و فناوری استان با اشاره به حمایت بیشتر از شرکت‌ها و واحدهایی که در ارتباط مؤثرتری با نیازهای جامعه باشند افزود: علی‌رغم وجود همه ضوابط و آیین‌نامه‌های پذیرش در پارک، درهای پارک به روی هیچ فناور و انسان خلاقی بسته نیست. دکتر فرزین اضافه کرد: هیچ‌گاه نگاه منطقه‌ای در پارک مفهوم نخواهد داشت و سعی ما این است که عدالت در حوزه فناوری استان محقق شود و تمام نقاط استان در یک راستا دیده شوند.

 رئیس پارک علم و فناوری استان ضمن تبریک روز معلم اظهار داشت: کشور ما در تولید علم، مقاله و کتاب وضعیت بسیار خوبی در سطح جهان دارد و در دوازده سال گذشته رتبه خیلی خوبی داشته و همیشه جایگاه ما زیر رتبه بیست بود. وی با بیان این‌که علی‌رغم پیشرفت در حوزه نوآوری که از جایگاه 120 به 53 ارتقا پیدا کرده‌ایم،اما  متأسفانه نوآوری‌های ما با تولید محصول و خدمات فاصله زیادی دارد که این فاصله نشان می‌دهد در این مسیر موانعی وجود دارد که باید رفع شوند. وی فعالیت در حوزه فناوری را سخت و شجاعانه دانست و اذعان داشت: هدف نهایی در پارک‌های علم و فناوری تبدیل علم به عمل است که این مسئله نیاز به جسارت و پذیرفتن سختی‌های مسیر دارد.دکتر فرزین در ادامه بیان داشت: در گذشته مسئولین شناخت درستی از رسالت و وظایف پارک نداشتند، اما امروز در استان اتفاقات خوبی در حوزه مدیریت و بودجه ریزی در حال وقوع است.

وی از برگزاری طرح تانا( توسعه اکوسیستم نوآوری استان ها) در استان خبر داد و اظهار داشت: در این طرح تقاضاهای فناورانه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی احصاء شده و با فراخوان بهترین ایده ها برای حل مشکلات معرفی خواهند شد. رئیس پارک علم و فناوری استان با اشاره به وضعیت مراکز رشد در شهرستان‌های استان گفت: علی‌رغم این‌که تنها مرکز رشدی که مجوز قطعی دارد مرکز رشد یاسوج است، اما این مرکز رشد فاقد ساختمان است. دکتر فرزین با اشاره به احتمال تعطیلی مرکز رشد دهدشت گفت: امیدوارم با حضور فناوران و شرکت‌های قوی در این مرکز رشد، بتوانیم بیش‌از گذشته مرکز را تقویت کنیم.

 دکتر محسن فرزین در پایان از افتتاح مرکز نوآوری آزادگان یاسوج خبر داد و اظهار داشت:  شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور برای استقرار دفاتر تحقیق و توسعه  تقاضاهایشان را ارائه دهند.