به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد دکتر امید رضایی فر روز یکشنبه در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد:  راه توسعه استان از مسیر شرکت های دانش بنیان میگذرد.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم  با اشاره به اهمیت حمایت همه جانبه از پارک های علم و فناوری در استان ها اظهار داشت:پارک های علم و فناوری به عنوان تنها متولی حوزه فناوری در استان ها هستند و هر گونه فعالیت فناورانه دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی بایستی تحت نظر پارک صورت پذیرد.

وی سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان را یک فرصت دانست و افزود:طرح های توسعه پارک در این سفر بصورت ویژه دیده شود، زیرا توسعه استان در گرو توسعه پارک و اقتصاد دانش بنیان است.

دکتر  رضایی فر یاد آور شد: سرمایه اولیه صندوق پژوهش و فناوری استان اندک و ناچیز است و بدون افزایش سرمایه منطقی و اصولی نمیتوان به این صندوق امیدوار بود.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم اذعان داشت:بسیاری از پارک های کشور موفق به جذب کامل اعتبارات ده درصد تملک دارایی های سرمایه ای شده اند که عدم تحقق این مساله در استان نگران کننده است.

معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران نیز اظهار داشت: ۲۳ طرح کلان برای آینده پژوهشی کشور برنامه ریزی شده که تا ۲۰۵۰ اجرا و به نتیجه می رسد.

دکتر زمانیان عنوان کرد: برای صنعتی شدن دانشگاه چهار مرحله مد نظر است که شامل توسعه پژوهشی، توسعه آموزش، کیفیت آموزشی و فناوری است.

 وی تصریح کرد: بیش از ۲ درصد دانشمندان جهان را داریم و دانشگاه یاسوج که دانشگاه جوانی است در تراز خوبی قرار دارد و به خوبی توانسته رشد پیدا کند.

معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران بیان کرد: به عنوان نمونه در طرح سیمرغ می توانیم در خصوص بیابان زدائی و همچنین خشکیدگی درختان بلوط کار کنیم.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: علیرغم  نبود زمین کافی در مرکز استان، اما برای توسعه پارک علم و فناوری در شهر یاسوج سه نقطه مهم مشخص شده است.

وی تصریح کرد: تامین منابع توسعه پارک علم و فناوری از محل اعتبارات استانی و سفر دور دوم رئیس جمهور به عنوان یکی از مهمترین پروژه های استان در قالب مصوبات سفر ارائه خواهد شد.

دکتر احمدزاده ابراز کرد: برای توسعه  مراکز رشد پارک علم و فناوری در دیگر شهرهای استان مشکل زمین نداریم.

استاندار موضوع دانش بنیان و فناوری را بسیار با اهمیت دانست و تاکید کرد: اعتقاد داریم که از پارک علم و فناوری حمایت کنیم و برای تامین منابع  از ظرفیت هایی که در قانون بودجه وجود دارد بهره بگیریم.

گفتنی است در این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، معاون فناوری و نوآوری وزیرعلوم و مدیرکل پشتیبانی و نوآوری و جمعی از مدیران استانی حضور داشتند.