به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان ، به‌منظور هم‌افزایی و همکاری‌های مشترک بین سازمانی نشست مشترک پارک علم و فناوری و اداره‌کل منابع طبیعی استان در محل سالن کنفرانس پارک علم و فناوری برگزار شد.

 بر پایه این گزارش در ابتدای نشست رئیس پارک علم فناوری استان با تقدیر از زحمات اداره‌کل منابع طبیعی اظهار داشت: در راستای مأموریت گرایی پارک‌های علم وفناوری از همان ابتدای قبول مسئولیت بنای کارها بر ظرفیت‌های ویژه استان یعنی کشاورزی، منابع طبیعی، منابع آب و انرژی گذاشته شد. محسن فرزین با بیان این‌که برخی از چالش‌ها و مسائل، خاص استان ماست و لازم است بصورت کاملا تخصصی در خود استان پیگیری شوند، افزود: هیچ‌گاه از شرکت‌های فناور خارج از استان انتظار نداریم که به‌عنوان مثال معضل و آفت بلوط را حل کنند و این مشکلات، خاص استان ماست و به دست شرکت‌ها و واحدهای فناور ما بایستی حل شود.

 دکتر فرزین توسعه و تقویت اقتصاد دانش بنیان استان را در گرو استفاده از ظرفیت‌های واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان استان دانست. وی با اشاره به نبود زیرساخت مناسب و زمین برای گسترش و توسعه پارک علم و فناوری جهت استقرار شرکت‌ها و واحدهای فناور اذعان داشت: طرح جامع پارک علم و فناوری در منطقه سرآبتاوه یاسوج درحال پیگیری است که اداره کل منابع طبیعی یکی از ارکان یاری‌دهنده ما خواهد بود.

 دکتر فرزین اضافه کرد: مجوز راه‌اندازی مرکز رشد دهدشت صادر  شده‌است و بدون شک در راه‌اندازی این مرکز به فضای فیزیکی مناسب و زمین احتیاج داریم.

 رئیس پارک علم و فناوری قانون جهش تولید دانش بنیان را مهم دانست و اظهار داشت: در راستای اجرایی شدن این قانون بسیاری از سازمان‌ها مکلف به همکاری با پارک علم و فناوری شده‌اند.

 مدیرکل اداره‌کل منابع طبیعی، جنگل‌داری و آبخیزداری استان نیز ظرفیت‌های علوم و فنون جدید در کشاورزی و حفاظت از جنگل‌ها را مطلوب دانست و اظهار داشت: برای حفاظت از جنگل‌های زاگرس در زمان آتش‌سوزی آماده همکاری با شرکت تولیدکننده پهپاد مستقر در پارک هستیم

مهندس جاویدبخت همچنین در راستای اجرایی شدن طرح کاشت یک میلیارد درخت، خواهان همکاری با شرکت‌های تولید بذر و نهال در پارک علم و فناوری شد. در این نشست مقرر شد از فعالیت شرکت تولیدکننده پهپاد  بازدید به عمل آید. همچنین مقرر شد نماینده‌ای جهت پیگیری انجام مصوبات جلسه مشخص شود.