به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، چهارمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی شهر هوشمند ایران از ۱۱ تا ۱۳ تیرماه، به همت وزارت کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و شهرداری تهران در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

مدیر مرکز رشد جامع یاسوج ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: 4 شرکت‌ فناور استان، محصولات خود را در غرفه پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد به نمایش گذاشتند.

حبیب اله چاره گانی تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه، ارائه جدیدترین دستاوردها و توانمندی‌های فناورانه توسط پژوهشگران و محققین در راستای ارتقای بازار شهر هوشمند، افزایش توسعه و ترویج خدمات دولت با محوریت هوشمندسازی شهری و در نهایت افزایش بهره‌وری و توسعه همه جانبه و صحیح جامعه و مدیریت شهری است.

وی اظهار داشت: مدتی قبل، فراخوان حضور شرکت‌ها در این نمایشگاه اطلاع رسانی شد که با اعلام آمادگی چند شرکت وبا در نظر گرفتن آیتم‌هایی مشخص، 4 شرکت برای حضور در این نمایشگاه انتخاب شدند.

چاره گانی اضافه کرد: «هوشمند افزار باوی»، «ادستان»، «اومند»، و « آلزاتک» از پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نمایشگاه حضور داشتند.

مدیر مرکز رشد جامع یاسوج وابسته به پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: شرکت‌های مذکور در حوزه‌های مسیریابی هوشمند،آموزش های مجازی، پلتفرم خدمات کسب و کارو تشخیص آلزایمر فعالیت داشته و محصولات خود را در نمایشگاه ارائه دادند.

وی با اشاره به اینکه حضور شرکت‌ها در غرفه پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد، کاملا رایگان بوده است،گفت: اگر‌ شرکت‌ها در طول نمایشگاه بتوانند برای پروژه‌‌ای تفاهم‌نامه همکاری امضا کنند، پارک تحت بسته‌ای حمایتی، هزینه‌های جانبی آنها را تقبل خواهد کرد.

چاره گانی در پایان اظهار داشت: یکی از شرکت های حاضر موفق به انعقاد تفاهم نامه با شهرداری گچساران در خصوص مدیریت هوشمند شهری شد.