به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با حضور در پارک علم و فناوری با رئیس پارک دیدار و گفتگو نمود.

 بر پایه این گزارش دکتر حسین اسماعیلی در این نشست ، اعتیاد را مادر همه جرائم و بزهکاری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: اعتیاد هزینه‌های بسیار زیادی در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی به جامعه وارد کرده است. وی با اشاره به برنامه‌های پیشگیرانه و افزایش مراقبت‌ها در سطح جامعه اظهار کرد: امسال در 18 دانشگاه‌ کشور برنامه کاهش رفتارهای پرخطر پیاده خواهد شد. اسماعیلی با اشاره به اجرای پروژه یاری گران زندگی در محیط‌های مختلف کاری و آموزشی تصریح کرد: طرح یاریگر روستا در پنج استان کشور به‌صورت آزمایشی اجرا شده و قرار است در سی درصد روستاهای کشور کانون یاری گران مردم‌ پایه و مشارکت محور تشکیل شود. وی در راستای همکاری‌های مشترک با پارک علم و فناوری و با هدف استفاده از ظرفیت حوزه فناوری استان در جهت کمک به کشف ، انهدام و مبارزه با مخدر اذعان داشت: چهار محور است که می‌تواند فصل مشترک همکاری‌ها باشد. دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بیان کرد : نوآوری و فناوری‌های نوین در مبارزه با مواد مخدر و روان‌گردان، استفاده از هوش مصنوعی و هوشمندسازی مبارزه با قاچاقچیان از مهم‌ترین محورهای بحث و تبادل نظر بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان نیز اظهار داشت:اعتیاد به مواد مخدر یکی از عوامل فروپاشی بنیان های جامعه است و جامعه پویا و سالم،جامعه عاری از اعتیاد است.دکتر محسن فرزین اضافه کرد: برگزاری رویداد ایده شو با موضوع روش های فناورانه در مبارزه با مواد مخدر در برنامه کار همکاری های مشترک خواهد بود.