به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، بررسی ابعاد مختلف تدوین سند توسعه دانش بنیان استان و برش استانی سند نقشه جامع علمی کشور در دستور کار پارک علم و فناوری قرار گرفت.

بر پایه این گزارش نشست تدوین سند توسعه دانش بنیان استان با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، رئیس پارک علم و فناوری استان در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد.

جهانگیر شاهینی در جلسه تدوین سند دانش بنیان استان اظهار داشت: این سند نقشه راه فعالیت‌های دانش بنیان استان کهگیلویه و بویراحمد است و باید توسعه دانش بنیان‌ها در اولویت مسئولان، سیاستگذاران، تصمیم سازان و تصمیم گیران باشد. شاهینی با اشاره به سیاست گذاری‌ها، مصوبه‌ها و ابلاغیه های دولت سیزدهم در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان افزود: پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد جهت تدوین سند دانش بنیان و برنامه‌های عملیاتی به ویژه در حوزه مزیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد توجه ویژه داشته باشد .وی  افزود: مزیت‌های اساسی استان متنوع بوده و در حوزه هایی نظیر کشاورزی ، آب و گردشگری باید با تمرکز بر این محورها در حوزه دانش بنیان اقدامات موثری انجام دهیم. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تصریح کرد: امروز به نقشه راه برای توسعه دانش بنیان‌ها نیاز داریم و این سند امسال تهیه و تنظیم میشود. شاهینی اضافه کرد: تدوین سند برنامه توسعه دانش بنیان استان باید بر اساس منویات مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم ، آمایش سرزمین و قانون جهش تولید دانش بنیان باشد و لازم است حاوی چشم انداز و راهبردهای اساسی استان بوده و وظایف هر دستگاه روشن شودتا به سرانجام برسیم. وی افزود: در تهیه سند دانش بنیان استان از شرکت های فناور و نخبگان استان انتظار همراهی داشته و توصیه می شود در تهیه و تدوین سند از همه ایده‌ها استفاده شود تا به یک جمع‌بندی مناسب برسیم همچنین آموزش و مباحث آن به طور کامل درآن دیده شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های ویژه استان در حوزه های مختلف اظهار داشت: تدوین این سند کاری ماندگار و با اهمیت است که یقینا نقشه راهی برای توسعه علمی استان خواهد بود.

وی تعامل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با پارک علم و فناوری را قابل تقدیر دانست و خاطرنشان ساخت: قطعا در کنار این همدلی و هم افزایی کارهایی اثرگذار شکل خواهد گرفت.