به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: گسترش کمی و کیفی فعالیت‌های مبتنی بر پژوهش در این استان ضروری است.

دکتر پیوند در نشست شورای سیاست‌گذاری هفته پژوهش با بیان اینکه نتایج و دستاوردهای تحقیق و پژوهش‌ها باید کاربردی و به نوآوری ها تبدیل شوند، افزود: شناسایی و رفع موانع حوزه پژوهش و بررسی و تصویب طرح های پژوهشی و حمایت از مراکز رو به بهبود است.

وی با تاکید بر اینکه، هدایت ظرفیت‌های پژوهشی و فناوری مراکز علمی و تحقیقاتی به سمت پژوهش‌های کاربردی، توسعه‌ای باید فرهنگ سازی شود، اظهارکرد: حل مشکلات جامعه، تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی مدنظر باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گسترش کمی و کیفی فعالیت‌های مبتنی بر پژوهش را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از مراکز، پژوهشگران و کاربران نتایج تحقیقاتی و پژوهشی ضروری است.  

پیوند بر شناسایی و تصویب اولویت‌های پژوهشی برحسب نیاز در استان تاکید و تصریح کرد: شناسایی نیازهای پژوهشی و اولویت بندی آنها با شیوه های آماری و میدانی باشد. 

وی بر توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تحقق توسعه پژوهش و فناوری استان و تقویت دستاوردهای پژوهش و فناوری تاکید کرد و ادامه داد: برگزاری برنامه ها و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان در هفته پژوهش که امتیازات خوبی برای استان دارد مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برنامه های هفته پژوهش و مجموعه اقداماتی که دستگاه های اجرایی انجام داده اند به دبیرخانه شورای سیاست گذاری پژوهش استان ارسال شود.

پیوند با اشاره به جانمایی نمایشگاه هفته پژوهش استان تاکید کرد: فعالیت ها و کارهایی که در حوزه پژوهش انجام گرفته مستندسازی شود.

وی بیان کرد: پژوهشگران حوزه بانوان، دستگاههای برتر هفته پژوهش و خبرنگاران فعال حوزه علم و پژوهش استان تجلیل خواهند شد.

دکتر محسن فرزین، رئیس پارک علمی و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناورانه و فن بازار استان روز دوشنبه ۱۳ آذرماه در مصلای امام خمینی(ره) یاسوج برپا می شود.

وی افزود: این نمایشگاه از ۱۳ تا ۱۵ آذرماه به مدت سه روز برگزار می شود که صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ۱۳ تا ۱۶ پذیرای علاقمندان خواهد بود.

دبیر برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش استان اظهارکرد: به مناسبت هفته پژوهش طی مراسمی در روز پنجشنبه ۱۶ آذر ماه از پژوهشگران و فناوران برتر استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل خواهد شد.

حسنعلی عزت‌خواه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: زنگ نمادین پژوهش در مدارس شهرستانها و مناطق استان نواخته خواهد شد که زنگ پژوهش در مرکز استان در دبیرستان شاهد یاسوج نواخته می شود. همچنین طی این هفته از دانش آموزان و فرهنگیان پژوهشگر و فناور برتر استان تجلیل خواهد شد.

بر پایه این گزارش، سهیل مرادی نژاد، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: ۲۴ سوله در سطح شهرک های صنعتی استان ساخته و آماده شده که در اخش4تیار شرکت‌های دانش بنیان گذاشته می شوند.