مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار استان کهگیلویه و بویراحمد عصر روز چهارشنبه  با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی،  معاون عمرانی استاندار ، روسای دانشگاه و  سایر مدیران دستگاه اجرایی استان در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این مراسم با تبریک هفته پژوهش به فعالان این عرصه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه علم و دانش به ویژه دانشمند شهید محسن فخری زاده، حضور در جمع دانشگاهیان و جوامع علمی را همواره برای خود امید بخش دانسته و اظهار داشت: در دنیای امروز نسبت به دهه های اخیر پژوهش و فناوری به عنوان اساس دانش محسوب می شود و حصول دانش نیز در سایه انجام پژوهش، امکانپذیر است

شاهینی در آیین اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش اظهار داشت: اسناد  پایه توسعه استان  و مدل توسعه پایدار این استان  تدوین و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور  ارائه شده است..

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت،  کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های خوبی دارد که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد اگرچه فناوری‌های سخت بسیار حائز اهمیت است اما نباید از توسعه فناوری‌های نرم غافل شد و  لازم است به فناوری توجه ویژه‌ای داشته باشیم و برای توسعه  آن برنامه‌ریزی کنیم.

شاهینی، کهگیلویه و بویراحمد را نیازمند توسعه فناورانه دانست و گفت: استفاده از فناوری های نوین و دانش بنیان نقش مهمی در افزایش تولید واحدهای اقتصادی و صنعتی استان خواهد داشت.

وی کشاورزی را  پایه اصلی  توسعه اقتصادی استان دانست و گفت: با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تولید محصولات در حوزه کشاورزی می تواند چندین برابر افزایش یابد.

شاهینی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت آبی این استان تاکنون از این پتانسیل برای تولید برق به نحو مطلوب  باید استفاده شود .

وی بر یکپارچه  سازی ظرفیت های  استان تاکید و گفت: فناوری‌های نوین در استان باید حمایت بیشتری شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تاکید کرد: کهگیلویه وبویراحمد زمانی می‌تواند در توسعه پایدار کشور نقش پایدار داشته باشد که در تولید به صورت مستمر از فناوری‌های نوین استفاده کند

وی اظهار کرد: با رویکرد فناورانه نوین روند توسعه شتاب بیشتری خواهد گرفت.

 در هفته پژوهش سال گذشته استان ۶۰ شرکت فناور در نمایشگاه حضور داشتند و با توجه به افزایش این شرکت ها، امسال حدود ۱۰۰ مرکز  وشرکت فناور در نمایشگاه شرکت کردند.