به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان، نشست مشترک رئیس پارک علم و فناوری و رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی یاسوج برگزار شد.

دراین نشست شمس الدین هاشمی رییس پارک علم و فناوری استان با تشکر از وقت اختصاص داده شده برای این جلسه افزود: در نشست مشترک با متولیان حوزه فناوری استان به این نتیجه رسیدیم که جهت پیشبرد امور در حوزه فناوری نیازمند تفاهم مشترک با تمام موثرین حوزه صنعت و فناوری استان هستیم.
این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به فرآیند طولانی راه‌اندازی پارک علم و فناوری در استان اشاره کرد: با تلاش‌های صورت گرفته پس از ۱۱ سال انتظار پارک علم و فناوری استان راه اندازی شد و امیدواریم که ظرف یک ماه آینده ساختمان پارک نیز به بهره‌برداری برسد که به روال سایر مراکز این چنینی می توان آنرا برج فناوری استان نامید.



هاشمی با اشاره به استقرار ۳۰ واحد فناور در پارک علم و فناوری استان اضافه کرد: وظیفه اصلی ما کاهش دغدغه های فناوران در حوزه فناوری است که در این زمینه بازدید هایی از شرکت های دانش بنیان استان نیز داشته‌ایم و با دغدغه‌های آنها آشنا شده ایم.  
رییس پارک علم و فناوری با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های استان در حوزه فناوری اذعان داشت: حوزه فناوری از حوزه های ارزشمندی است که می توان به آن بها داد و نسبت جمعیتی استان و ظرفیت‌های آن می بایست یک درصد شرکت های دانش بنیان و علم دانش بنیان را پوشش می‌داد که اکنون در این حوزه عقب افتادگی های بسیاری داریم.  
این استاد دانشگاه با اشاره به اشتغال زایی در حوزه دانش بنیان و فاصله آن با رقم اشتغال زایی در حوزه صنعت اشاره داشت: پارک علم و فناوری از لحظه شروع به کار در تمام فعالیت های پژوهشی و فناورانه استان و کشور حضور داشته است و اینک با پذیرش ۷ واحد فناور دو واحد از آنها از تحقیقات دانشگاهی تبدیل به شرکت های دانش بنیان شده اند امیدواری کرد بتوانیم ظرف دو سال آینده دو مرکز رشد خارج از مرکز استان و یک مرکز رشد جامع در مرکز استان را دایر کنیم.

این مسئول دانشگاهی با اشاره به راه اندازی کانون خلاقیت و شکوفایی ویژه دانش آموزان استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش افزود: در حوزه های مختلف آموزشی از آموزش پایه تا تحصیلات تکمیلی فرایند موفقی برای ایجاد مراکز خلاقیت و نوآوری انجام داده ایم و اینک به دنبال گسترش همکاری با صنعت در استان هستیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه از حمایت‌های مهندس کیانی رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد: تفاهم نامه امروز بتواند زمینه همکاری بین پارک علم و فناوری و حوزه صنعت را به وجود آورد.

در این نشست جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج با اشاره به اینکه  ما در اتاق بازرگانی به این نتیجه رسیدیم که نیازمند تکنیک های علمی و فناورانه در حوزه تجارت هستیم افزود: رقابت بین المللی رقابت بی رحمیست و ما در دنیای امروز نیازمند عبور از اقتصاد بانک محور به اقتصاد مبتنی بر بورس و ظرفیت‌های اقتصادی مردمی هستیم.
کیانی با اعلام آمادگی برای ایجاد کمیسیون فناوری استان متشکل از پارک علم و فناوری،اتاق بازرگانی و بنیاد نخبگان، این مثلث را مثلث گره‌گشایی از مشکلات امروز استان نامید.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج با اشاره به بخشی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل مجموعه اتاق اضافه کرد: از انعقاد تفاهم نامه با پارک علم و فناوری بسیار استقبال می‌کنیم و آمادگی خود را برای افزایش همکاری ها در بالاترین سطوح اعلام می نماییم.

این فعال اقتصادی با اعلام اینکه اتاق محتاج دانش، محتاج علم و فناوری و محتاج تکنیک های جدید کار در حوزه بازرگانی است افزود: در حوزه فناوری و صنعت زمینه همکاری های فراوانی وجود دارد که این تفاهم نامه سرمنشا بسیاری از این همکاری ها خواهد بود.