به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف آسیب‌شناسی حوزه اقتصاد دانش بنیان، همایش "انقلاب اسلامی، جوان، خودباوری ، تولید دانش بنیان" در سالن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد.

 بر پایه این گزارش این نشست که به همت پارک علم و فناوری و بسیج علمی، پژوهشی سپاه فتح استان برگزار شد، مدیران شرکت‌های دانش بنیان و فناوران مستقر در پارک علم و فناوری حضور داشتند . ثنایی مسئول معاونت علمی بسیج سپاه استان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان بر ضرورت همکاری‌های مشترک تأکید کرد.

 در این نشست که با استقبال خوبی همراه بود فناوران و مدیران شرکت‌های دانش بنیان به بیان مسائل و چالش‌ها و همچنین توانمندی های موجود در مسیر فناوری پرداختند. رئیس پارک علم و فناوری استان در این همایش ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر و تشکر از مجموعه سپاه فتح استان در برگزاری این برنامه اظهار داشت: استاندار محترم استان به عنوان مدیر ارشد اجرایی پیگیر مشکلات این حوزه هستند و همواره دغدغه رفع مشکلات زیرساختی و فناوری استان را داشته‌اند. دکتر فرزین اضافه کرد: عقب‌ماندگی‌ها و مشکلات انباشته شده استان از گذشته تاکنون در حوزه‌های مختلف بسیار است و همین امر باعث می‌شود حرکت در مسیر توسعه  فناوری استان سخت و زمان‌بر باشد. وی بسیج را نقطه ثقل حرکات انقلابی و جهادی در کشور دانست و افزود: برای رفع مشکلات حوزه دانش بنیان نیازمند همراهی بسیج در یک حرکت جهادی و انقلابی هستیم. دکتر فرزین، جوانان استان را شایسته بهترین‌ها دانست و اذعان کرد: تمام تلاش ما در پارک علم و فناوری معطوف به حل مشکلات زیرساختی و افزایش سطح آگاهی‌ها نسبت ‌به این حوزه است.  عضو شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان افزود: برای رسیدن به نقطه مطلوب همدلی و مشارکت در همه دستگاه‌های اجرایی لازم و ضروری است. وی از امکانات موجود پارک علم و فناوری سخن گفت و خاطرنشان ساخت: با توجه به اعتبارات اندک موجود، تجهیز و تکمیل ساختمان‌های مراکز رشد در کنار پرداخت تسهیلات به فناوران مسئله‌ای خاص است که با مدیریت و برنامه‌ریزی حل شدنی است.

 رئیس پارک علم و فناوری تغییر نگرش نسبت‌به حل مسائل این حوزه را یادآور شد و اضافه کرد: امروز هم فضای خوبی در مجموعه استانداری و سازمان مدیریت و برخی دستگاه‌های اجرایی برای حل مسائل و چالش‌های این حوزه وجود دارد.

 در این همایش معاون هماهنگ‌کننده سپاه فتح استان حضور داشت و به ایراد سخن پرداخت. سرهنگ برومندزاده با تقدیر از تلاش‌های صورت‌گرفته در پارک علم و فناوری استان، دکتر فرزین را جوانی دانشگاهی و علاقه‌مند به استان و کشور دانست و افزود: می‌توانیم به‌صورت مسئله محور به حل مشکلات فناوران با دستگاه‌های اجرایی بپردازیم. برومند زاده با اشاره به تفاهم نامه مشترک با پارک علم و فناوری از ایجاد شهرک فناوری مشترک سخن گفت.وی همچنین برای برگزاری چنین برنامه‌هایی در هر ماه اعلام آمادگی کرد. درپایان تعدادی از فناوران مورد تجلیل قرار گرفتند.

 



همایش (21.74 مگابایت)