طی بازدید دکتر محسن فرزین (رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد)، دکتر مرتضی منتظرظهوری (معاون فناوری و نوآوری پارک) و حسین خلیلی (دستیار رئیس پارک در امور موسسات، بازاریابی و تجاری سازی) از کارگاه تولیدی شرکت سازسازی صدای ماندگار، وضعیت تولید و نیازهای فعالیتی این شرکت بررسی شد.

شرکت سازسازی صدای ماندگار از واحدهای فناور عضو مرکز رشد جامع واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان است که در حوزه صنایع خلاق و تولید صنایع دستی و سازسازی فعالیت دارد. کارگاه تولیدی این شرکت، بزرگترین و مجهزترین مجتمع تولید ساز و صنایع دستی در استان است که محصولات آن در سطح ملی و بین المللی عرضه می شود. 

در این بازدید، اسماعیل رحمانی (مخترع، دانش آموخته موسیقی، سازساز، نوازنده و مدرس موسیقی) به عنوان مدیرعامل شرکت سازسازی صدای ماندگار، روند فعالیتی و ابعاد تولید و عرضه محصولات شرکت را تشریح کرد. تولید بیش از ده نوع ساز موسیقی و انواع صنایع دستی مبتنی بر نقشمایه ها و مواد اولیه بومی استان از جمله فعالیتهای شرکت سازسازی صدای ماندگار است. رحمانی با اشاره به اینکه تاکنون 2 اختراع را در زمینه سازسازی به ثبت رسانده، توضیحاتی درباره نیازهای شرکت به جذب سرمایه گذار و تامین فضای فعالیتی مناسب را ارائه کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان، صنایع خلاق را از اولویتهای اصلی استان دانست و ضمن تقدیر از فعالیتهای  این شرکت، خاطرنشان شد که پارک علم و فناوری توجه ویژه ای به توسعه صنایع خلاق در استان دارد و ظرفیتهای حمایتی خود را برای رشد و توسعه شرکتهای فناور صنایع خلاق نظیر شرکت سازسازی صدای ماندگار به کار می گیرد.

دکتر محسن فرزین همچنین به تبیین راهبرد پارک در بهره وری علمی، اقتصادی، صنعتی و فرهنگی مبتنی بر ظرفیتهای بومی و طبیعی استان و دستیابی به چشم انداز قطب فناوری و نوآوری طبیعت محور پرداخت و تاکید کرد که صنایع خلاق در این راهبرد، نقش محوری دارد.