به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، همزمان با روز بزرگداشت مقام معلم (12 اردیبهشت ماه 1403)، رئیس پارک علم و فناوری استان و هیئت همراه از نمایشگاه «علم، عمل، فناوری» در دبیرستان دوره اول فرزانگان یاسوج (مدرسه سمپاد)، بازدید کرد.

مدارس سمپاد (سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان)، نوع ویژه ای از مدارس هستند که به آموزش و پرورش دانش آموزان با استعدادهای خاص (اصطلاحا «تیزهوشان») می پردازند.

در این بازدید، دکتر محسن فرزین (رئیس پارک علم و فناوری استان)، دکتر مرتضی منتظرظهوری (معاون فناوری و نوآوری پارک) و حسین خلیلی (دستیار رئیس پارک در امور موسسات، بازاریابی و تجاری سازی) حضور داشتند و ضمن دیدار با دانش آموزان و مشاهده دستاوردهای آنها، در گفتگو با معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان و مدیر دبیرستان فرزانگان یاسوج، به بررسی و تبیین نقش فعالیتی مدارس سمپاد در حوزه علم و فناوری پرداختند.

دکتر محسن فرزین با اشاره به اهمیت پرورش خلاقیت در سنین پایه، مدارسی نظیر فرزانگان را بستری مناسب برای نهادینه سازی روحیه نوآوری در میان دانش آموزان دانست و بیان داشت که  پارک علم و فناوری در راستای گسترش فعالیتهای آموزشی و ترویجی در حوزه فناوری و نوآوری، آمادگی دارد  برنامه های «کانون شکوفایی و خلاقیت» را با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در استان اجرا نماید.

شایان ذکر است، کانون شکوفایی و خلاقیت از جمله واحدهای زیرمجموعه پارک علم و فناوری است که به طور تخصصی به اجرای برنامه های آموزشی و ترویجی به منظور پرورش خلاقیت و نوآوری در سنین پایه (کودک و نوجوان) می پردازد.