به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، «اولین دوره جام رسانه امید کهگیلویه و بویراحمد» پنجشنبه 24 خردادماه 1403 در سالن دولت یاسوج برگزار شد. در بزرگترین رویداد رسانه‌ای استان که توسط سازمان بسیج رسانه و با همکاری نهادهای مختلف برگزار شد، دستاوردهای امید آفرینی و پیشرفت های دولت در استان در حضور 16 تیم رسانه ای منعکس شد.
در این جام، هر یک از مدیران نهادهای دولتی در استان، گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای نهاد خود را در راستای امیدآفرینی و پیشرفت ارائه دادند و رسانه های مختلف، در تولید محتوای خبری و انعکاس در انواع رسانه ها و پایگاه های خبری، خبرگزاری ها، روزنامه ها و شبکه های اجتماعی، فعالیت داشتند.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد در این رویداد (طی سخنرانی در سالن اصلی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه و نیز در پنل خبری اختصاصی)، با بیان اهمیت حوزه علم و فناوری و تبیین ضرورت های توسعه دانش بنیان از نگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، رئیس جمهور شهید و مسئولین کشور، به این نکته اشاره کرد که اگرچه کشور ما در حال حاضر در تولید علم در جایگاه نسبتا مطلوبی است و طبق گزارش های جهانی در رتبه 17 تولید علم قرار داریم ولی در حوزه فناوری و نوآوری که در واقع به معنی تبدیل علم به ثروت و تجاری سازی دانش است، کشور ما جایگاه مناسبی در جهان ندارد و آمارها نشاندهنده جایگاه 63 ایران در شاخص نوآوری جهانی است که این به معنای فاصله معنادار جایگاه تولید علم نسبت به جایگاه فناوری و نوآوری ایران است. از این رو تلاش برای توسعه فناوری و فعالیت های دانش بنیان و درکنار هم قرار گرفتن جایگاه تولید علم و جایگاه فناوری و نوآوری در شاخص های جهانی ضرورت دارد. در این راستا، تقویت و توسعه پارک های علم و فناوری و رشد تولیدات و خدمات آنها، نقش کلیدی در دستیابی به این هدف دارد.

دکتر سید نصرالله افتخاری افزود: در زیست بوم فناوری و نوآوری، نهادها و مراکز مختلفی فعالیت و تعامل دارند که نقش پارک های علم و فناوری در این زیست بوم بسیار کلیدی است. پارک های علم و فناوری نقش تسهیلگر بین حوزه دانش و صنعت دارند و 9 سطح آمادگی فناوری در این پارک ها دنبال می شود که از ایده شروع و به تجاری سازی و تولید انبوه محصول منتهی می گردد.

دکتر افتخاری با اشاره به سهم فناوری و نوآوری در اقتصاد جهانی بیان داشت که اکنون شاهد رشدقابل توجه سهم درصدی اقتصاد دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی جهان هستیم، در حالی که در کشور ما این سهم حدود 2 درصد اعلام شده که نسبت به ظرفیتهای کشور رقم بسیار کمی است.