به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، تفاهمنامه همکاری میان پارک علم و فناوری و دانشگاه فنی و حرفه ای (دانشگاه ملی مهارت) استان، روز چهارشنبه 20 تیرماه 1403 با حضور روسای پارک و دانشگاه، معاونین، مدیران و کارشناسان دو نهاد و نیز گروهی از فناوران عضو پارک در سالن جلسات دانشگاه فنی و حرفه ای استان منعقد شد.

محورهای این تفاهمنامه در خصوص همکاری در انجام فعالیتهای فناورانه و نوآورانه، برگزاری رویدادهای آموزشی و ترویجی، ایجاد مرکز رشد و نوآوری مشترک، استفاده از امکانات و تجهیزات طرفین برای تولید محصولات و خدمات فناورانه و دانش بنیان، ارائه خدمات پارک به فناوران معرفی شده از سوی دانشگاه، مشارکت در اجرای طرح های توسعه فناوری، اجرای رویدادهای استارتاپی، مشارکت در تجاری سازی ایده های فناورانه و... لحاظ شده است.

دکتر سید نصرالله افتخاری (رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد) و مهندس حسین توکل (رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان- با نام جدید «دانشگاه ملی مهارت») در این جلسه به تبیین رویکردها و برنامه های خود در حوزه فناوری و نوآوری و فعالیتهای دانش بنیان پرداختند. طرفین ضمن تاکید بر ظرفیت ها و نیازهای استان، همکاری دوجانبه را زمینه ساز هم افزایی در توسعه زیست بوم نوآوری و اقتصاد دانش بنیان استان و همچنین مسیری برای توسعه کارآفرینی نوآورانه، اشتغالزایی مولد و ارتقای تاثیر ارتباطی دانشگاه و صنعت دانستند.

مدیران و نمایندگان شرکت­های «گسترش کاربرد فناوری (آریونت)، «گنبد نوین پیشگام صنعت»، «فناوری زاگرس سلامت (کارفنسا)»، «نیما تهویه مطبوع»، «لبن دیار دنا»، «دنا برق یاسوج»، و «ایلدا آشیان پرداز» از واحدهای فناور و دانش بنیان عضو پارک علم و فناوری استان در جلسه حضور داشتند که هریک به معرفی و تشریح فعالیتها و دستاوردهای خود و همچنین پیشنهادات برای اجرای هرچه بهتر تفاهنامه پرداختند.

در این جلسه همچنین دکتر منتظرظهوری (معاون فناوری و نوآوری پارک)، دکتر رستمی (معاون پژوهشی و آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای)، حسین خلیلی (دستیار رئیس پارک در امور موسسات)، مهندس مسعودی (مسئول امور فناوری دانشگاه فنی و حرفه­ ای)، دکتر آذرپیوند و مهندس خوبانی (کارشناسان امور عمرانی پارک) و مهندس یعقوبیان (کارشناس امور حمایتی پارک) حضور داشتند.

پس از امضای تفاهمنامه، بازدید از بخش­های مختلف دانشگاه توسط روسای دو نهاد و هیئت همراه صورت گرفت.