جلسه کارشناسی کمیته تخصصی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، در خصوص مشکلات شرکت «لبن دیار دنا» (از واحدهای فناور عضو مرکز رشد جامع یاسوج)، یکشنبه 24 تیرماه 1403 از ساعت 10 الی 12 در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان، برگزار شد.

در این جلسه، دکتر سید نصرالله افتخاری (رئیس پارک علم و فناوری استان)، دکتر مرتضی منتظرظهوری (معاون فناوری و نوآوری پارک)، حسین خلیلی (دستیار رئیس پارک در امور موسسات)، نمایندگان «سازمان مدیریت و برنامه ریزی»، «سازمان صنعت، معدن و تجارت»، «اداره کل تعزیرات حکومتی»، «سازمان جهاد کشاورزی»، «معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی» و مرتضی خادمی (مدیرعامل شرکت فناور دیار دنا) حضور داشتند. مشکلات و موانع تولید شرکت لبن دیار دنا در خصوص «تامین ماده اولیه برای کارگاه تولید و فرآوری محصولات لبنی»، «قیمت گذاری محصولات فرآوری شده و نوآورانه شرکت» و «محدودیت های عرضه و پخش محصولات و مجوزهای مربوطه» مطرح شد که متناظر با هریک، مسائل و راهکارهایی از سوی نمایندگان نهادهای حاضر در جلسه ارائه شد.

در رابطه با تامین مواد اولیه، مقرر شد موضوع از طریق مکاتبه و ارجاع صورتجسله به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پیگیری شود. همچنین در خصوص قیمت گذاری محصولات و محدودیت های عرضه، مقرر شد پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای تولیدی و ارزیابی محصولات در معاونت غذا و دارو و نیز سازمان صمت استان، هم افزایی لازم از سوی نهادهای متولی با پیگیری پارک علم و فناوری برای توسعه فعالیتهای شرکت لبن دیار دنا صورت گیرد.