به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، به منظور آشنایی با زیست بوم فناوری و نوآوری استان فارس و شناسایی ظرفیت های تعاملی کارگزاران و شتابدهنده های این زیست بوم،«تور فناوری بازدید از کارخانه نوآوری شیراز» و همچنین نشست با شتابدهنده فینیکس و نیز نشست با کارگزار فن بازار منطقه ای فارس در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، با حضور دکتر سید نصرالله افتخاری (رئیس پارک علم و فناوری ک.ب) و کارشناسان معاونت فناوری و نوآوری پارک، روز سه شنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

در این تور فناوری یک روزه، ابتدا نشستی در دفتر شتابدهنده فینیکس شیراز برگزار شد که طی آن، گزارشی از تجارب و فرایند فعالیتی این شتابدهنده توسط دکتر غیرتمند (مدیرعامل فینیکس) ارائه شد. همچنین در گفتگوی میان ریاست پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد و کارشناسان پارک با هیئت مدیره شتابدهنده فینیکس، ظرفیت های تعاملی و زمینه های همکاری طرفین تبیین شد. 

در ادامه این تور، بازدید از کارخانه نوآوری شیراز و بخش های مختلف آن صورت گرفت. در این بازدید، مهندس صمیمی (مدیر کارخانه) ضمن تشریح چگونگی ایجاد کارخانه، توضیحات مفصلی را درباره بخش های کارخانه و فرآیندهای خدماتی آن ارائه کرد. 

برنامه پایانی تور فناوری شیراز، برگزاری نشست با کارگزار رسمی فن بازار منطقه ای فارس در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بود. در این نشست، آقایان محمدی و سلطانی (مدیران کارگزاری) مفصلا به تشریح ظرفیت ها و زمینه های همکاری میان کارگزاری و پارک علم و فناوری ک.ب پرداختند. اجرای کارگاه های آموزشی و مشاوره ای، رویدادهای تخصصی، ارائه خدمات بازاریابی و تجاری سازی و نیز ارائه خدمات ویژه دانش بنیانی و عملیاتی سازی حمایت های قانون جهش تولید دانش بنیان، از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و فرایند اجرایی آن در پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد تعیین شد.