به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، نشست هم اندیشی توسعه فناوری و تحقیقات کشاورزی استان، با حضوران مدیران و اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، مدیران پارک علم و فناوری و نیز واحدهای فناور و دانش بنیان عضو پارک در حوزه کشاورزی، یکشنبه 8 مهرماه 1403 در سالن جلسات پارک علم و فناوری برگزار شد.

در این نشست، رئیس پارک علم و فناوری استان با تاکید بر اهمیت حوزه فناوری کشاورزی و ضرورت همکاری میان نهادهای مربوط به حوزه کشاورزی برای توسعه اقتصاد و فناوری کشاورزی در استان، تصریح کرد که رسالت پارک هم افزایی با همه نهادها به منظور اعتلای علم و فناوری در استان است و در این راه پارک از همه ظرفیت های خود استفاده خواهد کرد.

دکتر سید نصرالله افتخاری با اشاره به نیازهای استان به توسعه فناوری کشاورزی، توانمندی های فناوران حوزه کشاورزی عضو پارک را قابل توجه دانست و  گسترش خدمات و حمایت های پارک از واحدهای فناور و دانش بنیان برای رفع نیازهای فناورانه کشاورزی و منابع طبیعی استان را ضروری دانست.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز در این نشست، بر اهمیت نفوذ دانش در حوزه توسعه کشاورزی استان تاکید کرد و از اجرای طرح «پایگاه نوآوری کشاورزی و مزارع نوآوری» در آینده نزدیک خبر داد. دکتر مجید خزائی، دستیابی به اهداف توسعه ای و ارتقای بهره وری کشاورزی و منابع طبیعی استان را در گرو همکاری و حمایت پارک علم و فناوری به عنوان متولی فناوری و نوآوری در استان دانست. وی همچنین در خصوص گسترش نقش آفرینی فناوران در توسعه کشاورزی استان اعلام داشت که برنامه ریزی و پیگیری برای انعقاد قراردادهای مشارکتی میان مرکز تحقیقات و فناوران در حال انجام است. 

در ادامه، اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات به تبیین نیازها و ضرورت های توسعه تحقیقات و فناوری در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی به ویژه موضوعاتی نظیر «امنیت غذایی» و گسترش تحقیق و توسعه دانش بنیان کشاورزی پرداختند.

مدیران شرکت های فناور و دانش بنیان عضو پارک در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی نیز در این نشست، دستاوردهای خود را تشریح کرده و نیازهای فعالیتی در ارتباط با مرکز تحقیقات، سازمان جهاد کشاورزی و پارک علم و فناوری را تبیین کردند.