به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان سید شمس الدین هاشمی در آیین افتتاحیه اولین دوره مسابقات هوافضای جام پایتخت طبیعت ایران  اظهار داشت: شرکت کنندگان در این رقابت ملی از امروز و در چهار بخش شامل طراحی و ساخت گرایدر، موشک های آبی 90درجه، دستاوردهای پژوهشی و سازه های ماکارونی به رقابت خواهند پرداخت.

وی اهمیت و ضرورت برگزاری مسابقات هوافضا را در راستای تبادل علمی و تجربیات پژوهشی دانشجویان، فرهیختگان و دانشگاهیان یادآور شد و گفت: مرکز رشد و پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد از دستاوردهای پژوهشی و ایده های خلاقانه دانش پژوهان در این مسابقات ملی حمایت خواهد کرد.
هاشمی ابراز داشت: برگزاری این رقابت علمی و ملی علاوه بر تبادل تجربیات و بروز خلاقیت ها ،عاملی برای توسعه و نهادینه کردن کار تیمی و مشارکتی و آشنایی بیشتر دانشجویان و دانش پژوهان برای ورود به میدان های بزرگتر در عرصه های گوناگون به ویژه در حوزه صنعت خواهد بود.
فرماندار بویراحمد نیز در آیین گشایش این رقابت های ملی در دانشگاه یاسوج گفت: مجموعه دولت و مدیریت اجرایی استان و این شهرستان همواره از این گونه برنامه های علمی، خلاقانه و مشارکتی دانشجویان و پژوهشگران در عرصه های مختلف حمایت خواهد کرد.
شاهرخ کناری افزود: برگزاری این گونه همایش ها و رقابت های فناورآنه در سطح ملی بهترین و مناسب ترین راهکار برای تحقق و پیوند بیش از پیش صنعت و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه امروزه اقتصاد مقاومتی و شرکت های دانش بنیان دو حلقه از زنجیره محکم در فرآیند اقتصادی کشور محسوب می شوند، گفت:پیوند و هم افزایی میان این دو مقوله (دانش و تولید) نسخه شفابخش اقتصاد از انواع تهدیدها و آسیب هاست.
کناری یکی از سیاست ها و برنامه های راهبردی دولت تدبیر وامید را نیز رهایی از اقتصاد تک محصولی و تکیه بر اقتصاد دانش بنیان دانست و گفت: تبلور عینی این سیاست تا حدود زیادی در رونق و چرخه واحدهای صنعتی و تولیدی نهفته است.
وی گفت: استفاده از ایده های خلاقانه و پژوهش های کاربردی دانشگاهیان و دانش پژوهان به ویژه در قالب شرکت های دانش بینان مناسب ترین راهبرد برای توسعه و شکوفایی استان کهگیلویه وبویراحمد و نیز شهرستان بویراحمد با جمعیتی افزون بر 300هزار نفر با وجود سرمایه ها و ظرفیت های متعدد و بالقوه در حوزه های گوناگون است.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل کانون دانش پژوهان ایران نیز گفت: برگزاری این رقابت علمی با حضور استان های مختلف به میزبانی کهگیلویه وبویراحمد بیانگر توجه بیش از پیش نظام و دولت به عدالت علمی و فرهنگی در اقصی نقاط کشورمان است.
سید محمد حسینی افزود: همچنین این رقابت و همایش ملی خود فرصتی برای ارایه خلاقیت ها و آشنایی بیشتر دانش پژوهان با کارهای خلاقانه و به ویژه در حوزه هوافضا و شناسایی استعدادهای درخشان در این راستاست.
وی ایجاد و تقویت روحیه خودباوری، نشاط و امید در جوانان و دانشگاهیان را ضرورت اصلی برای عبور از مشکلات در شرایط کنونی کشور دانست و گفت: بدون شک با باور و ایجاد فرصت و شرایط مناسب بروز خلاقیت ها و استعدادهای جوانان می توان بر بسیاری از تنگناها و چالش ها در حوزه های مختلف فائق آییم.