فرماندار کهگیلویه گفت: برای راه اندازی مرکز رشد پارک علم و فناوری استان درشهرستان کهگیلویه هیچ مانعی وجود نخواهد داشت.

 به گزارش پارک علم و فناوری استان، علیرضا اتابک در نشست با رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد اظهارداشت: برای راه‌ اندازی مرکز رشد پارک علم و فناوری ،مسئولان شهرستان کهگیلویه ملزم به همکاری هستند.

 وی بیان کرد: با همکاری مسئولان، فضای مناسبی برای راه اندازی اولیه  مرکز رشد مشخص  خواهد شد.

 اتابک با اشاره به وجود افراد نخبه، جوان و تحصیلکرده در این شهرستان افزود: راه اندازی چنین مراکزی ایده‌های جوانان در زمینه‌های مختلف را شکوفا خواهد کرد.

 وی تغییر نگاه محرومیتی نسبت به شهرستان کهگیلویه را یکی از اولویت‌ها دانست و گفت: با راه اندازی مرکز رشد پارک علم و فناوری روند توسعه شهرستان در زمینه های مختلف شتاب خواهد گرفت.

 رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار افزود: پارک علم و فناوری استان به عنوان آخرین پارک کشور سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز کرد.

دکتر سید شمس الدین هاشمی بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ شرکت در حوزه های فناوری اطلاعات، ماشین آلات، قطعات الکترونیکی، داروسازی ، پهپاد ، انرژی های نو و دیگر حوزه ها در این پارک مشغول فعالیت هستند.

 با تامین زیر ساخت ها مرکز رشد شهرستان کهگیلویه تاسیس می‌شود

وی راه اندازی این مرکز رشد در شهرستان کهگیلویه را نیازمند همکاری مسئولان دانست و گفت: در دانشگاه ازاد واحد دهدشت مکان مناسب برای راه اندازی اولیه این طرح وجود داردو امید است با آغاز این حرکت رونق تازه ای به مراکز علمی و دانشگاهی داده شود.

بیشتر بخوانید:

آغازی امید بخش در مرکز رشد گچساران

دکترهاشمی با اشاره به وجود همه زیرساخت ها در دانشگاه آزاد برای راه اندازی این طرح تصریح کرد: در صورت همکاری مسئولان تا پایان سال ۹۸ پارک علم و فناوری در دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه راه اندازی خواهد شد.

 رییس پارک علم و فناوری استان، نمونه موفق مراکز رشد استان را مرکز رشد گچساران دانست و افزود:با راه اندازی این پارک زمینه حضور جوانان در طرح‌ها و ایده های برتر برای سرمایه گذاری و ایجاد شغل فراهم خواهد شد.

دکترهاشمی تصریح کرد: با توجه به امضای تفاهم نامه پارک های علم و فناوری دانشگاه تهران و کهگیلویه و بویراحمد با هدف همکاری و توسعه شرکت‌های فناور و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان ،راه اندازی  مرکز رشد درشهرستان کهگیلویه به توسعه این شهرستان نیز کمک خواهد کرد.

در این نشست که با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تشکیل شد، پس از بازدید از دانشگاه آزاد دهدشت، حجه الاسلام والمسلمین عمرانی نژاد،رییس این دانشگاه ، برای تشکیل مرکز رشد در این دانشگاه اعلام آمادگی کرد.