روسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی و پارک علم و فناوری استان در نشست مشترک، راهکارهای اجرایی تأسیس صندوق پژوهش و فناوری را بررسی کردند.

در این نشست دکترسید شمس الدین هاشمی با اشاره به پیگیری ها و مکاتبات مکرر در این خصوص گفت: از زمان تصویب موضوع تأسیس صندوق پژوهش و فناوری در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تا به امروز مکاتبات فراوان با سازمان ها و نهادهای مختلف جهت معرفی سرمایه گذار بخش خصوصی انجام شده است که متاسفانه تاکنون پاسخ مناسبی دریافت نشده است.

وی با بیان اینکه معاونت علمی ریاست جمهوری سهم بخش دولتی در تشکیل این صندوق را تأمین خواهد کرد افزود: برای تأمین سهم بخش خصوصی، همه تلاش ها به در بسته خورده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان فقدان صندوق پژوهش و فناوری در استان را ضعف بزرگی دانست و اظهار داشت: متأسفانه اعتبارات مورد نیاز فناوران و شرکت های دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد به صندوق پژوهش و فناوری فارس به عنوان استان معین واریز می شود که این مسئله به نفع اقتصاد و رونق کسب و کارهای استان نخواهد بود.

دکتر هاشمی اضافه کرد: اساسنامه تشکیل صندوق آماده است و انشاءالله پس از تأسیس در استان کل اعتبارات این صندوق از فارس به کهگیلویه و بویراحمد انتقال داده خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیزدر این نشست با مهم دانستن تشکیل صندوق پژوهش و فناوری گفت: از محل کمک های فنی-اعتباری آمادگی کمک به راه اندازی این صندوق وجود دارد.

مهندس سلحشوری اذعان داشت: می توان با تفاهم نامه سه جانبه سازمان مدیریت، پارک و یک بانک مشخص به شرکت های دانش بنیان جهت سرمایه گذاری در این صندوق کمک کرد.

مهندس سلحشوری عقب ماندن استان در تشکیل این صندوق را جایز ندانست و اظهار داشت: سازمان مدیریت تا سقف 5/1میلیارد تومان از محل کمک های فنی و اعتباری به شرکت های دانش بنیان ، واحدهای فناور و تشکیل این صندوق کمک خواهد کرد.

وی در پایان گفت: پس از ابلاغ بودجه امسال، این اعتبارات پیش بینی خواهد شد و در شورای توسعه و برنامه ریزی مصوبه خواهد گرفت.