نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور دکتر سورنا ستاری در سالن دولت استانداری برگزار شد. به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان در این نشست، دکتر ستاری با اشاره به مشکلات اساسی و فراوان اقتصاددانش بنیان در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بدیهی ترین این مسائل ، فقدان صندوق پژوهش و نوآوری در استان است که البته عدم ورود بخش خصوصی به این حوزه عامل اصلی بوده است. وی تصریح کرد: 51 درصد سهام این صندوق را بایستی بخش خصوصی تامین نماید که در صورت تحقق این درصد، سهم بخش دولتی را تامین خواهیم کرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری دغدغه های رئیس پارک علم و فناوری استان را پاسخ گفت و اذعان داشت: در بازدید از پارک استان، حرکت های خوبی دیدم که لازم است همه از پارک علم و فناوری حمایت کنیم. وی اضافه کرد: بسیاری از حمایت ها صرفا مالی نیست و حمایت های فرهنگی نیز مهم هستند. دکتر ستاری خواستار ترویج فرهنگ کارافرینی و نشان دادن ارزش کارآفرین در جامعه شد.

وی تکیه بر بوم زیست و مزیت های اقتصادی استان در شکل گیری شرکت های دانش بنیان را یک ضرورت دانست و افزود: این استان میتواند در زمینه گیاهان دارویی به یک قطب فناورانه تبدیل شود منوط به اینکه دست از خام فروشی برداریم و به دنبال دانش تبدیل مواد خام به ارزش افزوده باشیم. دکتر ستاری در خصوص تجهیز سوله پارک علم و فناوری گفت: در این خصوص هیچ مانعی وجود ندارد و در مورد حمایت های مالی ما در این زمینه ،کار را تمام شده تلقی نمایید.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به طرح موضوع سوله دانشگاه پیام نور که بایستی طبق مصوبات گذشته به تملک پارک استان در می آمد اظهار داشت: همه دستگاهها وظیفه دارند زیرساخت های بلااستفاده خود را در جهت رشد و توسعه  علم و فناوری از پارک دریغ نکنند .

وی ادامه داد: مساله عدم واگذاری سوله دانشگاه پیام نور مساله عجیبی است و من حتما پیگیری خواهم کرد.دکتر سورنا ستاری در پایان سخنان خود ،حضور شتاب دهنده ها در استان را در حیطه دولت ندانست و تصریح کرد: بخش خصوصی بایستی در حضور شتاب دهنده ها نقش آفرینی کند. وی حوزه گیاهان دارویی را حوزه ای قابل توجه برای حضور شتاب دهنده ها دانست و بیان کرد: در صورت تمایل شتاب دهنده های موجود، جهت حضور در استان از چند شتاب دهنده دعوت خواهیم کرد.

بر پایه این گزارش، دکتر سید شمس الدین هاشمی رئیس پارک علم و فناوری استان پیش از سخنان دکتر ستاری به بیان مشکلات و دغدغه های پارک استان پرداخت. وی نبود صندوق پژوهش و نواوری،فقدان شتاب دهنده ها در استان، عدم همکاری دانشگاه پیام نور در اختصاص سوله سرآبتاوه به پارک و نبود اعتبارات لازم جهت تجهیز سوله فعلی پارک را از جمله مشکلات بیان کرد.