به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان سه شرکت از پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ  حضور یافتند و آخرین دستاوردهای خود در حوزه فناوری را در معرض دید بازدیدکنندگان تخصصی قرار دادند.

 اگر ادعا کنیم الکامپ جز معدود نمایشگاه های کشور است که همچنان کارکردهای خود را حفظ کرده بیراه نگفته ایم.سالانه ده ها و صدها شرکت و فناور داخلی و خارجی، نوبرانه های خود در حوزه های الکترونیک و کامپیوتر را در معرض دید علاقه مندان می گذارند.

  نمایشگاه فرصتی می شود تا شرکت کنندگان، نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و در سالها و ادوار بعد آنها را اصلاح و  بهبود ببخشند و نقاط قوت  خود را نیز تقویت کنند.

 از آنجایی که این نمایشگاه تخصصی است و بازدید کننده خاص دارد پس گفت و گو و تبادل نظر در این فضا به حاضران در نمایشگاه هم کمک می کند که ضمن معرفی خود، نیازهای مشتریان بالقوه را کشف کنند و برای ارتقا دانش خود و توسعه بازارشان این موضوع را مد نظر قرار دهند.

 چنین فضایی فرصتی برابر برای دیده شدن شرکت ها و تولیدات با کیفیت در هر حجم و اندازه ای را نیز فراهم می کند.

 مانند آنچه پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد در نخستین حضور خود در نمایشگاه الکامپ تجربه کرد.

 قرار گرفتن پارک  نو تاسیس علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در مقابل پارک هایی با سابقه همچون دانشگاه تهران محکی معتبر برای عملکرد پارک استان بود که نتیجه این رقابت نیز امیدوار کننده بود .

 همچنین سه شرکت آریونت، حکیم رایانه دنا  و هونام سی سخت برای نخستین بار در غرفه پارک علم و فناوری استان به معرفی محصولات و خدمات خود پرداختند و فرصتی برای سنجش عملکرد خود به دست آوردند.

 در این نمایشگاه و رویداد بین المللی شرکتی همچون آریونت به رغم نوپایی و گاها کوچکی فیزیکی، توانست از نظر کیفی خود را در حد و اندازه شرکت های خارجی نشان دهد و اعتماد کارشناسان و متخصصان را جلب کنند.

 آریونت تولید کننده محصولات مخابراتی است وتوانست تحسین چینی ها را برانگیزد.چینی هایی که در تولید تجهیزات مخابراتی بخش بزرگی از بازار جهان را در دست دارند تمایل خود را برای انعقاد قرارداد خرید از محصولات آریونت  نشان دادند.

 محصولات آریونت حتی توانست نظرمعاون علم و فناوری رئیس جمهور ، معاون فناوری وزیر ارتباطات و همچنین مدیرعامل ایرانسل دومین اپراتور تلفن همراه ایران  را جلب کند آنچنان که همگی قول مساعد برای پیگیری، حمایت و انعقاد قرارداد با این شرکت دادند.

 حضور پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد در این نمایشگاه آنچنان که رئیس پارک علم و فناوری استان می گوید: فرصتی ایجاد کرد تا فرزندان استان با دیدن ایده ها و محصولات خارجی، در معرفی خود و محصولاتشان اعتماد به نفس پیدا کنند و چنین اتفاقی زمینه خودکفایی اقتصادی را نیز  ایجاد می کند.

وی از فرصت آشنایی و مذاکره با شتاب دهنده ها میگوید و این فرصت را یکی از مزیت های این نمایشگاه می داند.

 دکتر شمس الدین هاشمی می افزاید: نمایشگاهها به دلیل حضور  شرکت ها و سازمان های مختلف، محل مناسبی برای عرض اندام واحدهای تولیدی و خدماتی در حوزه های مختلف است.

 وی بر این باور است: حضور در نمایشگاه ها رقابتی نظام مند و سالم ایجاد می کند که نتیجه آن، ایجاد کیفیت در ارائه محصولات خواهد بود.

 دکتر هاشمی تنه زدن شرکت های داخل به برندهای معتبر خارجی را از نکات حائز اهمیت این نمایشگاه ها و زمینه ای برای تقویت تولید داخل می داند.

 وی می گوید:اگر به دنبال رونق تولید هستیم باید زمینه حضور تولیدکنندگان داخل و دیده شدن این تولیدکنندگان را فراهم کنیم.

 رییس پارک علم و فناوری استان با بیان اینکه برگزاری و شرکت در نمایشگاهها زمینه آشنایی با نیازمندی های صنعت کشور و حرکت به سمت رفع این نیازها را فراهم می سازد، یادآوری می کند: در نمایشگاههایی مانند الکامپ فرصت گفتگو بین شرکت های تولیدی و سازمان ها فراهم می شود و اثر رقبای خارجی کمرنگ تر می شود.

دکتر هاشمی بر این باور است نمایشگاه های تخصصی به دلیل تمرکز بر یک حوزه و تقویت آن، مفیدتر هستند. ونمایشگاههایی همچون الکامپ، فن بازار و... به قدرتمند شدن واحدهای تولیدی  زمینه توسعه مسیر برندسازی و آشنایی با شرایط و محصولات جدید رو فراهم می کند.

 وی ابراز امیدواری می کند: من حضور پارک علم و فناوری استان در چنین نمایشگاههایی که را در کنار همه مزیت های اقتصادی، عامل خودباوری و افزایش اعتماد به نفس اعضا و شرکت های فعال در پارک علم و فناوری میدانم همان گونه که پارک استان در نخستین حضور خود در نمایشگاه الکامپ در مقابل پارک هایی همچون پارک دانشگاه تهران توانست به خوبی خود را معرفی کند.



مصاحبه دکتر هاشمی در نمایشگاه الکامپ (184.08 مگابایت)