همزمان با سایر ادارات پروتکل های بهداشتی عمومی، مختص پرسنل و کارکنان و نیروهای خدماتی در پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد اعلام و رعایت آن برای همگان الزامی شد.

الف) پروتکل عمومی

۱) ورود افراد مبتلا به کرونا (تحت هر شرایط حفاظتی) یا دارای علائم مشابه (سرفه، تب و...) به پارک اکیدا ممنوع است.
۲) ورود کلیه افراد بدون وسایل حفاظتی (ماسک، دستکش و...) به پارک ممنوع می‌باشد.
۳) کلیه‌ی افراد در بدو ورود به پارک دست‌های خود را با مواد ضدعفونی کننده پاکیزه نمایند.

رعایت فاصله ۱ الی ۲ متری با سایر اشخاص در تمامی مدت حضور در پارک الزامی می‌باشد.
۵) از دست دادن، روبوسی کردن و بغل کردن یکدیگر جدا خودداری نمایید.
۶) از تماس دست‌های خود با چشم، دهان و بینی خودداری نمایید.
۷) از خودکار و کاغذ یادداشت شخصی خود استفاده نمایید.
۸) عدم تماس مستقیم دست با دکمه‌های آسانسور، لپ‌تاپ، تبلت، صفحه کلید کامپیوتر، گوشی تلفن، موبایل، دستگیره و نظایر آن (از دستمال کاغذی یا دستکش یا کلید و نظایر آن استفاده و یا دست‌های خود را بعد از تماس شستشو و ضدعفونی نمایید).
۹) استعمال دخانیات اکیدا ممنوع است.
۱۰) درصورتی که خدمت مدنظر شما به صورت غیر حضوری نیز توسط پارک قابل انجام است، لطفا از مراجعه حضوری به پارک خودداری نمایید.
۱۱) موارد کاغذی مانند مدارک، پروپوزال، فاکتور و... که ارائه نسخه کاغذی آنها ضروری نیست را بصورت الکترونیکی به ایمیل متصدی مربوطه ارسال نمایید.

ب) پروتکل ویژه کلیه‌ی پرسنل پارک و واحدهای فناور مستقر در پارک*

1) همه پرسنل پارک/واحدهای فناور موظف هستند در بدو ورود به محل کار فرم خوداظهاری مبنی بر عدم وجود علائم تنفسی مرتبط با کووید-۱۹ یا عدم وجود تماس نزدیک با بیمار را تکمیل نمایند.
2) چنانچه براساس ارزیابی سامانه سلامت (به نشانی اینترنتی salamat.gov.ir) نیاز به قرنطینه خانگی وجود داشت فرد از ورود به محل کار خودداری و مدیر پارک/واحدفناور را مطلع نماید.
3) همه پرسنل پارک/واحدهای فناور موظف هستند در تمام مدت حضور خود در پارک از ماسک و دستکش استفاده نمایند.
4) استفاده از سیستم تشخیص چهره جهت ثبت حضور و غیاب.
5) اجتناب از تجمع در محل کار و رعایت فاصله ۱ الی ۲ متری از یکدیگر.
6) قرار دادن صندلی مراجعان در فواصل لازم و ایمن از یکدیگر و به دور از کارکنان.
7) استفاده از خودکار شخصی توسط متصدیان و کارکنان و قرار ندادن وسایل و لوازم‌التحریر برای استفاده عموم و مراجعین.
8) پرهیز از دست دادن، روبوسی کردن و بغل کردن یکدیگر.
9) عدم تماس دست‌ها با چشم، دهان و بینی.
10) استفاده از خودکار، قلم، ماوس و کیبورد اختصاصی.
11) جهت کاستن از تماس مستقیم دست‌ها با درب و دستگیره ها آن‌ها را به حالت نیمه باز نگه دارید.
12) شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون و یا استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده بر پایه الکل، به‌صورت مکرر (حداقل هر 20 دقیقه یکبار) بخصوص بعد از دست زدن به سطوح و اشیاء و یا بعد از استفاده از سرویس بهداشتی.
13) عدم تماس مستقیم دست با دکمه‌های آسانسور، لپ‌تاپ، تبلت، صفحه کلید کامپیوتر، گوشی تلفن، موبایل و دستگیره در و نظایر آن (استفاده از دستمال کاغذی یا دستکش یا کلید و نظایر آن یا شستشو و ضدعفونی دست بعد از تماس).
14) استفاده از دستمال کاغذی هنگام عطسه یا سرفه کردن (درصورتی‌که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج موقع سرفه و عطسه استفاده کنید).
15) عدم استفاده از دستمال مشترک برای تمیز کردن میز و صندلی و سایر وسایل ( ترجیحاً هر یک از کارکنان از دستمال نظافت شخصی استفاده نمایند و یا استفاده از دستمال نظافت یکبارمصرف).
16) وسایل اضافی از روی میزها حذف شود.
17) کوتاه کردن ناخن‌ها به‌طور مرتب.
18) سرو صبحانه و ناهار بصورت مشترک تا پایان همه‌گیری ممنوع می‌باشد. پرسنل می توانند در صورت نیاز و با رعایت مسائل بهداشتی صبحانه یا ناهار خود را درون ظروف شخصی از منزل به همراه بیاورند و مستقلا میل نمایند.
19) تا حد امکان از به همراه آوردن وسایل غیرضروری و ساعت، انگشتر و دستبند خودداری نمایید.
20) در صورت امکان پرسنل فلاسک‌چای شخصی به همراه لیوان یکبار مصرف همراه خود داشته باشند.
21) مراجعه حضوری به دیگر پرسنل تا حد امکان کاهش یابد. جهت برقراری ارتباط با سایر پرسنل از تلفن و برای نشان دادن فایل‌ها به یکدیگر از ایمیل یا سامانه پارک استفاده نمایید.
22) راننده وسیله نقلیه باید قبل از سوار کردن افراد (در هر مرتبه سوار کردن افراد) کلیه سطوح که احتمال لمس آن‌ها وجود دارد (مانند فرمان، دستگیر، در، محل نشستن مسافر، میله‌های افقی و عمودی داخل خودرو و صندلی‌ها) را گندزدایی نماید.
23) برگزاری جلسات ضروری به‌صورت غیرحضوری از طریق ویدئوکنفرانس و در صورت عدم امکان برگزاری ویدئوکنفرانس برگزاری آن‌ها با حضور حداقل افراد شرکت‌کننده.
24) افراد شرکت‌کننده در جلسات، بدو ورود به سالن/اتاق جلسه از ماسک، مواد ضدعفونی با پایه الکل ۷۰ درصد و دستکش یکبارمصرف استفاده و فاصله ۱ الی ۲ متری از یکدیگر را رعایت نمایند.
25) درب و پنجره‌ها برای ایجاد گردش هوا در سالن/اتاق جلسات باز گذاشته شود.
26) جلسات به‌صورت فشرده و کوتاه برگزار شود و مطالب به صورت خلاصه ارائه شود تا از طولانی شدن جلسه پرهیز شود.
27) چنانچه در بین کارکنان افرادی از گروه‌های آسیب‌پذیر شامل بیماران قلبی-عروقی، افراد دارای فشار خون، افراد با نقص سیستم ایمنی و نظایر آن‌ها وجود دارد با ارائه گواهی پزشک معتمد لازم است تا امکان انجام فعالیت‌های شغلی به‌صورت دورکاری و یا کاهش انجام فعالیت‌های شغلی تا پایان همه‌گیری فراهم گردد.
28) یک نفر نماینده از طرف مدیر پارک/واحدفناور، پرسنل پارک/واحدفناور را به‌صورت تصادفی و روزانه تا پایان همه‌گیری از حیث علائم تنگی نفس و سایر علائم تنفسی مورد ارزیابی قرار دهد.


ج) پروتکل ویژه پرسنل خدماتی پارک*

۱) مواد غذایی فاقد بسته‌بندی حتماً باید پوشش بهداشتی داشته و در پوشش مناسب نگهداری گردند. 
۲) برای خوردن و آشامیدن حتی‌الامکان از ظروف یک‌بار مصرف استفاده شود. 
۳) وسایل مشترک مانند قندان جمع‌آوری شود و از قند بسته‌بندی تک‌نفره استفاده شود. 
۴) نگهداری کلیه ظروف و تجهیزات شامل بشقاب، قاشق چنگال و... درون کابینت یا قفسه‌های دردار الزامی می باشد. 
۵) جلوگیری از ورود افراد متفرقه به آشپزخانه. 
۶) دفع پسماندها باید به شیوه‌ای بهداشتی و در سطل‌های دردار پدالی در آخر هر شیفت صورت پذیرد ( در هنگام دفع پسماند رعایت تمامی ملاحظات بهداشتی شامل جمع‌آوری پسماند در کیسه‌های پلاستیکی محکم بدون درز و نشت الزامی است).
۷) تخلیه سطل‌های زباله در کیسه‌های پلاستیکی محکم در آخر هر شیفت توسط افراد مسئول نظافت صورت گرفته و وسائل طبق مقررات نظافت و گندزدایی گردد. 
۸) سطوح دارای تماس مشترک شامل دیوار و کف، درب‌ها، دستگیره درها، میز و صندلی، شیرآلات، نرده پله‌ها، آسانسور، کمدها، کابینت، گوشی تلفن، دستگاه‌های کارت خوان، کف‌پوش ها، کلید و پریزها، وسایل عمومی و نظایر آن با دستمال تمیز و خشک شده و سپس گندزدایی شوند.
۹) گندزدایی وسایل نظافت پس از هربار استفاده الزامی است. 
۱۰) از ریختن یا پاشیدن محلول‌های گندزدا روی پوست، تجهیزات حساس، برق‌دار، ناسازگار و سیستم‌های با قابلیت انفجار و آتش‌سوزی خودداری شود. 
۱۱) استفاده از هواکش و باز گذاشتن درها و پنجره‌های سالن‌ها و اتاق‌های کار. 
۱۲) حذف یا بلا استفاده نمودن آبخوری‌ها و آبسردکنها به‌صورت موقت. 
۱۳) وجود سطل‌های دردار پدالی به همراه نایلون درون آن در کلیه محل‌ها به ویژه سرویس های بهداشتی. سطل‌ها می‌بایستی مرتباً خالی شده و گندزدایی گردند. 
۱۴) قرار دادن محلول ضدعفونی‌کننده دست در محل‌های مشخص مانند ورودی‌ها، کنار آسانسورها و غیره. 
۱۵) در و پنجره‌ها برای اوقاتی از روز جهت انجام تهویه طبیعی باز گذاشته شود. 
۱۶) گندزدایی منظم تمام سطوح بطور مرتب حداقل بعد از هر شیفت کاری انجام شود. 
۱۷) کلیه اشیاء و مکان‌های با تماس زیاد و پرده‌ها به طور مرتب گندزدایی شود. 
۱۸) گندزدایی و شستشوی دیوارها و کف سرویس های بهداشتی، دستگیره درب، شیرآلات، وسایل موجود در سرویس‌های بهداشتی روزانه و با تکرار. 
۱۹) وجود صابون مایع به تعداد و مقدار کافی در سرویس‌های بهداشتی (استفاده از صابون معمولی جامد غیربهداشتی می‌باشد). 
۲۱) هنگام کشیدن فلاش تانک توالت فرنگی، درپوش آن گذاشته شود تا از پخش قطرات جلوگیری شود. 
۲۲) برای جلوگیری از پاشیدن و رها شدن قطرات، تمیز کردن یا تخلیه کردن چاه توالت باید با احتیاط ویژه‌ای انجام شود. 
۲۳) جمع‌آوری دستمال‌کاغذی‌های استفاده‌شده و همچنین وسایل یکبارمصرف و نظافت در کیسه‌های پلاستیکی محکم و سطل‌های دردار پدالی و دفع آن‌ها در آخر هر نوبت کاری توسط مسئول نظافت الزامی می باشد. 
۲۴) جداسازی سطل دستمالها، وسایل نظافت و گندزدایی سرویس‌های بهداشتی از وسایل مکان‌های دیگر ضروری است. 
۲۵) در سالن جلسات، کلیه سطوح، دستگاه‌ها، دست و پشتی صندلی، کیبورد، موز، میکروفون و... قبل و بعد از هر جلسه گندزدایی شوند. 
۲۶) در هنگام برگزاری جلسات چای در لیوان‌های یک‌بار مصرف سرو شود و آب، قند و مواد خوراکی به‌صورت بسته‌بندی‌های تک‌نفره به افراد داده شود. 
۲۷) در هنگام پذیرایی جلسات هر گونه مواد خوراکی حتی به‌صورت بسته‌بندی شده نظیر شکلات و... در داخل ظرف دربسته قرار گیرد.